RSS
RSS

Zawód: Sekretarka



Oto jak wygląda zawód sekretarki wg KLASYFIKACJI ZAWODÓW I SPECJALNOŚCI 2010.

Nazwa:
Sekretarki (ogólne)

Kod:

412

Synteza:

Sekretarki (ogólne) zapisują informację słowną i pisemną lub utrwaloną w formie umożliwiającej wykorzystanie czytników automatycznych; obsługują maszyny księgujące i liczące; wydają i przepisują korespondencję i dokumenty w taki sposób, by odpowiadały one standardom danego urzędu oraz wykonują inne obowiązki sekretarskie. W swojej pracy korzystają z komputerów oraz innych urządzeń administracyjno-biurowych.

Zadania zawodowe:

Do zadań wykonywanych przez sekretarki (ogólne) należy zazwyczaj: sprawdzanie, formatowanie i przepisywanie korespondencji, protokołów i sprawozdań ze słuchu, dokumentów elektronicznych lub wersji roboczych tak, by odpowiadały one standardom biura; wykorzystanie komputera oraz różnego rodzaju oprogramowania komputerowego i innych urządzeń do edycji tekstu; zarządzanie przychodzącą i wychodzącą korespondencją; skanowanie dokumentów; kontrolowanie wniosków o spotkania i wizyty oraz pomoc w organizacji spotkań; kontrola i prowadzenie rejestru urlopów i wykorzystanie innych uprawnień przysługujących pracownikom; organizowanie i nadzorowanie procesu dokumentacji; zarządzanie regularną korespondencją. Do ich zadań może także należeć nadzorowanie innych pracowników.

 


« wróć

Szkolenia

O nas Reklama Kontakt Regulamin Współpracownicy Partnerzy Forum