Budowanie dobrych relacji z Klientami

Czas czytania
1 minute
Przeczytałeś już

Budowanie dobrych relacji z Klientami

Praca z ludźmi i dla ludzi to rodzaj działalności o charakterze społecznym, do której należy zawód asystentki i sekretarki.

Odpowiednie predyspozycje, umiejętności radzenia sobie w komunikacji interpersonalnej i rozpoznawanie potrzeb innych, są niezbędnymi elementami skutecznej współpracy z ludźmi. Co ponadto stanowi o efektywnej obsłudze Klientów?

10%
  • wiedza zawodowa, znajomość produktu
  • wiedza technologiczna
15%
  • umiejętność sprzedaży
  • umiejętność przekonywania
  • umiejętność prezentacji towaru
  • umiejętność negocjacji
25%
  • aktywne słuchanie
  • komunikowanie
  • zadawanie pytań
  • język ciała
50%
  • pozytywne nastawienie
  •  zaangażowanie
  • wiara w siebie
  • entuzjazm
  • motywacja

Obsługa Klienta to proces polegający na poznawaniu i zaspokajaniu jego potrzebPotrzeba jest przyczyną, dla której Klient podejmuje działania zmierzające do załatwienia sprawy

Klienci różnią się między sobą, chociaż wszyscy chcą tego samego – zaspokojenia którejś ze swoich potrzeb. Dlatego podstawą w nawiązaniu dobrej z nim relacji jest jak najszybsze rozpoznanie jego potrzeby. Pierwsze wrażenie, jakie zrobi na nas Klient, wykorzystujmy więc raczej do określenia tego, czego on potrzebuje i czego w związku z tym od nas oczekuje, a nie do oceny jaki on jest. W przeciwieństwie do nas, Klient będzie jednak sugerował się tzw. "pierwszym wrażeniem",  jakie odniósł w kontakcie z nami i naszą firmą.

Klienci bardzo wysoko cenią kompetencje i uczciwość, dlatego należy zrobić wszystko, aby zyskać taką opinię w ich oczach. Im więcej osób będzie wiedzieć o naszej wysokiej kompetencji, tym więcej Klientów będzie miało ochotę skorzystać z naszej oferty. Jest to niewątpliwie zachęta do skorzystania z usług naszej firmy, która może spowodować wzrost ilości Klientów, a dobra "fama" o nas rozniesie się szybko. Postępujmy więc  tak, aby Klient miał przekonanie, że nie ma dla nas nic ważniejszego niż on sam i sprawa, z którą przychodzi.
 
Kontakt z Klientem odbywa się głównie poprzez rozmowy, a zatem przestrzegajmy zawsze wskazówek poprawnego komunikowania się. Czasami może się zdarzyć spór lub nawet konflikt. Nie przerażajmy się tym - bądźmy przygotowani na trudne sytuacje. Starajmy się być jednak uprzejmi i słowni. Humor też nie zaszkodzi, a nawet sprzyja nawiązywaniu dobrych relacji.
 
Autor:
Kinga Kaszuba
Źródło: