Chroń swoje dane przed "Wścibskim Okiem"
Czy lubisz, gdy ktoś zagląda Ci w ekran tableta, smartfona lub laptopa? Większość osób czuje się wtedy nieswojo lub jest zdenerwowana. A teraz wyobraź sobie, że podgląda Cię nie człowiek, lecz wielkie „Wścibskie Oko”. Tak właśnie rozpoczyna się nowa kampania 3M promująca rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa danych.
Niemal każdy z nas korzysta codziennie z urządzeń mobilnych. Wszędzie – w kawiarni, bibliotece, autobusie, czy miejscu pracy. Co więcej większość z nas sprawdza lub przygotowuje na nich poufne informacje. W każdym z tych miejsc wrażliwe dane narażone są na niebezpieczny wzrok ciekawskich. Według badań 3M* prawie 70 % osób przyznało, że prywatność ich poufnych danych została naruszona w miejscu pracy. Dodatkowo większość użytkowników pracujących na urządzaniach mobilnych choć raz w życiu padła ofiarą snoopingu (podglądania ekranu przez osobę siedzącą obok), narażając się tym samym na utratę cennych danych lub poufności informacji.
Bohater kampanii 3M – „Wścibskie Oko” działa jednak inaczej niż większość podglądaczy. Nie kryje się z tym, że zagląda Ci za/w ekran i kradnie Twoje dane. Nie działa w ukryciu. Wręcz przeciwnie – stojąc nad Tobą prowokuje Cię do podjęcia konkretnych działań, które albo zabezpieczą Twój ekran, albo pozwolą mu zajrzeć/dostać się do Twoich danych.
W ramach kampanii powstały dwa spoty reklamowe ze „Wścibskim Okiem” w roli głównej. Na pierwszym z nich użytkownik sprawdza prywatne dane na swoim tablecie w biurowej stołówce. Na drugim zaś przygotowuje ważny dokument na swoim laptopie. Obu tym czynnościom przypatruje się „Wścibskie Oko”, które dokładnie rejestruje każdą wykonywaną na urządzeniu mobilnym czynność, stojąc za bezradnym użytkownikiem. Pod koniec filmu pojawia się możliwość wyboru zakończenia. Możemy zastosować specjalne filtry prywatyzujące 3M lub biernie przeglądać się jak „Wścibskie Oko” kradnie nasze dane.
- Staraliśmy się, aby filmy w „przerysowany” sposób prezentowały problem ochrony prywatności danych oraz pokazały jak użytkownicy urządzeń mobilnych mogą mu zaradzić. Elementem angażującym osoby oglądające filmy jest możliwość samodzielnego wyboru ich zakończenia. Filtry prywatyzujące od kilku lat są dostępne na rynku i coraz więcej firm produkujących sprzęt elektroniczny korzysta z ich możliwości m.in. Lenovo, Dell i HP - mówi Damian Bukowiński z Działu Elektroniki i Energetyki 3M Poland.
Kampania 3M promująca spoty reklamowe z „Wścibskim Okiem” będzie prowadzona do końca listopada. Obejmuje ona działania na YouTube, pozycjonowanie w Google oraz banery reklamowe w działach tematycznych na stronach internetowych poświęconych nowym technologiom.
Kreacją i produkcją reklam oraz planowaniem i zakupem mediów do akcji zajęła się agencja ArtGroup.
Więcej informacji o kampanii znajduje się na stronie internetowej - www.3m.pl/filtryprywatyzujace.
*Badanie na temat bezpieczeństwa poufnych informacji wśród konsumentów przeprowadzone przez Associated-Press-GFK w styczniu 2014 roku na zlecenie 3M.
O 3M:
W 3M pracujemy nad praktycznym wykorzystaniem nauki w różnych obszarach w celu poprawy jakości życia. 3M osiąga przychody w wysokości 32 mld USD, zatrudnia ponad 90,000 pracowników i świadczy usługi dla konsumentów z ponad 200 krajów. Dowiedz się więcej na temat kreatywnych rozwiązań 3M, które wpływają na Twoje życie, pod adresem www.3M.pl
O 3M w Polsce
3M Poland Sp. z o.o. jest filią koncernu Minnesota Mining and Manufacturing. W 2016 roku firma będzie obchodziła 25-lecie istnienia na polskim rynku.
3M w Polsce posiada cztery ośrodki produkcyjne: dwa we Wrocławiu tzw. Superhub, w Janinowie k/Grodziska Mazowieckiego oraz Rabce. Zatrudnia ponad 2000 pracowników. Centrala firmy mieści się w Kajetanach k/Warszawy. W czerwcu 2013 roku rozpoczęło działalność nowoczesne Centrum Innowacji 3M we Wrocławiu, w którym firma prezentuje swoje technologie i rozwiązania. 3M Poland oferuje ponad 10 000 produktów w ramach 5 grup biznesowych: Ochrona Zdrowia, Produkty Konsumenckie, Bezpieczenstwo i Grafika, Przemysł, Elektronika i Energetyka. Dotychczasowe inwestycje 3M w Polsce wyniosły ponad 400 mln USD.
3M Poland od ponad 20 lat wnosi wkład w rozwój polskiego biznesu i gospodarki, za co otrzymuje liczne nagrody i wyróżnienia: „Firma XX-lecia 1990-2010”, Perła Innowacji PROGRESS 2013, PremiumBrand 2014 oraz Solidny Pracodawca 2014 i Superbrand 2014/15.