fbpx Psychologia koloru w biznesie | Pierwszy w Polsce kobiecy portal dla asystentek i sekretarek

Psychologia koloru w biznesie

Czas czytania
1 minute
Przeczytałeś już

Psychologia koloru w biznesie

Kolor jest prawdopodobnie najsilniejszym elementem w ogólnej wymowie naszego stroju. Ludzie bardzo szybko reagują na „barwny komunikat” wysyłany przez strój ponieważ kolory wpływają na hormony patrzącego, na jego temperaturę ciała i ciśnienie krwi. Podświadomie wszyscy używamy kolorów do wyrażenia naszych nastrojów, osobowości, obaw, a także aby wyeksponować cechy, które są pożądane w miejscu pracy.

Dlaczego środowisko ludzi biznesu ukochało sobie kolor granatowy? Ponieważ jest on połączeniem koloru niebieskiego i czarnego. Niebieski to kolor spokoju, symbol godności i powagi. Czarny dodaje ciężaru i mocy zarówno symbolicznie, jak i wizualnie. Jednolita czerń użyta od stóp do głów bywa dramatyczna i wyrafinowana jest jednak zbyt intensywna, by uwzględniać ją w stroju biznesowym, ciemny brąz jest zbyt smutny, a barwa jasnoszara charakteryzuje się nadmierną ulotnością.
Warto zatem poznać psychologiczne znaczenie barw, aby kolory były naszym sprzymierzeńcem w dążeniu do wyznaczonego celu.

Umiejętność zestawiania różnych kolorów jest warunkiem uzyskania zadowalającego i harmonijnego efektu. Pomysły możemy czerpać nie tylko z magazynów mody i reklam, łatwo znaleźć je także w malarstwie, naturze, czy po prostu - na półce z przyprawami.

Aby odnieść sukces w stosowaniu psychologicznego oddziaływania barw na odbiorcę, należy brać pod uwagę całą kompozycję stroju, a nie skupiać się na jednym precyzyjnie wyselekcjonowanym detalu. Jedne zestawy mogą podbić, wzmocnić dobrany przez nas komunikat, inne – osłabić. Nie można stwierdzić, że istnieją dobre lub złe kolory, wszystkie mogą nam służyć, wzmacniając przekaz jeśli przy ich stosowaniu będziemy kierować się zasadą harmonii. Współgranie barw w stroju oznacza harmonię, zwiększa zatem szansę na pozytywne odczytanie komunikatu wysłanego przez strój.

Właściwości kolorów dotyczą naszego codziennego życia. Poprzez właściwy dobór i kompozycję barw w kreowaniu swojego wizerunku możemy powiedzieć otoczeniu dużo dobrego o nas samych. Pamiętajmy jednak aby nasze wypowiedzi i sposób zachowania „mówiły” to samo co nasz ubiór.

artmakeup.maxmodels.pl

Autor:
Renata Godlewska