fbpx Sezon urlopowy = sezon szkoleniowy? | Pierwszy w Polsce kobiecy portal dla asystentek i sekretarek

Sezon urlopowy = sezon szkoleniowy?

Czas czytania
1 minute
Przeczytałeś już

Sezon urlopowy = sezon szkoleniowy?

 

Niedługo sezon urlopowy. Właśnie w tym czasie wiele firm decyduje się na szkolenia dla swoich pracowników. A jak to jest ze szkoleniami dla asystentek?

Szefowie częściej podczas sezonu wakacyjnego kierują swoje asystentki na szkolenia, ponieważ jest mniej pracy i łatwiej jest im się obyć bez asystentki przez 1 lub 2 dni.

Pan Marek jest Dyrektorem Operacyjnym w jednej z warszawskich firm świadczących usługi dla biznesu: "Pracuję ze swoją asystentką od kilku lat. W zasadzie co roku , jak tylko budżet nam na to pozwala, ustalamy wspólnie jakie szkolenia w danym roku powinna odbyć moja asystentka. Staramy się wspólnie wybierać szkolenia oganizowane w lipcu lub sierpniu, kiedy jesteśmy najmniej obłożeni pracą. Z reguły moja asystentka, nie uczestniczy w szkoleniach organizowanych w późniejszych miesiącach - wtedy mamy najwięcej zleceń, kontaktów z klientami itp. Nie wybieramy też terminów, które kolidowałyby z moją nieobecnością w pracy, kiedy mnie nie ma musi być w pracy moja asystentka, aby nad wszystkim mieć pieczę".

A więc to czy asystentka pójdzie na szkolenie w okresie wakacyjnym zależy głównie od branży, sezonowości, a także od obecności bądź nieobecności szefa w firmie. Pani Agata jest asystenką działu handlowego w jednej z firm produkcyjnych: "Ja niestety w okresie letnim nie chodzę na szkolenia. Jestem asystentką w dziale handlowym i pracownicy tego działu mają najwięcej pracy właśnie teraz. Do mnie należy koordynacja ich pracy, pomoc we wszystkich pracach administracyjno-biurowych, przygotowywanie cotygodniowych zbiorczych raportów sprzedaży itp. Nie wyobrażam sobie, abym mogła pójść w tym czasie na dłuższe szkolenie lub urlop".

Jakie szkolenia cieszą się największą popularnością podczas wakacji?

Nie ma tutaj żadnej wyraźnej tendencji - zainteresowaniem cieszą się szkolenia podstawowe jak i zaawansowane, z tzw. umiejętności "twardych" /finanse, korespondencja, archiwizacja / jak i "miękkich" /komunikacja, asertywność, radzenie sobie ze stresem/. Często też asystenki wybierają się na kilka szkoleń w tym okresie, aby wykorzystać maksymalnie czas, w którym mogą podnosić swoje kwalifikacje.
 

Autor:
Akademia Asystentek i Sekretarek