Sztuka wręczania kwiatów

Czas czytania
1 minute
Przeczytałeś już

Sztuka wręczania kwiatów

Sztuka wręczania kwiatów
Zobaczmy co savoir-vivre mówi o sztuce wręczania kwiatów.
 
Zasada I
Kwiaty cięte są bardziej eleganckie. Wyjątkowo możemy podarować kwiat w doniczce osobie o której wiemy, że jest miłośnikiem kwiatów i kolekcjonerem. Jeśli uda nam się znaleźć okaz pasujący do jego hodowli na pewno doceni trud i czas włożony w wybranie dla niego podarunku. Kwiatkiem w doniczce możemy też obdarować kogoś z kim łączną nas bliskie, serdecznie, przyjacielskie lub rodzinne relacje.
 
Zasada II
Liczba kwiatów w bukiecie powinna być nieparzysta. Jedni wierzą w przesąd, uważając że parzysta liczba przynosi nieszczęście. Przyjęło się też, że parzysta liczba kwiatów stosowna jest wyłącznie na uroczystości pogrzebowe i by nikogo nie urazić wręczajmy bukiety składające się z nieparzystej ilości. Ponadto 5 kwiatów lepiej prezentuje się wazonie czy wiązance niż 4 lub 6. Zasada nieparzystości nie obowiązuje przy dużej kompozycji stworzonej np. z 60 kwiatów oraz przy jubileuszowych bukietach z okazji 18 urodzin czy 50 rocznicy mających dokładnie tyle kwiatów ile wynosi rocznica.
 
Zasada III
Kwiaty wręczamy bez opakowania. Papier, celofan powinniśmy zdjąć tuż przed wręczeniem, by nie narażać kwiatów na nieodpowiednie warunki. Jeżeli będziemy wręczać bukiet na otwartym powietrzu, przy niesprzyjającej pogodzie np. na płycie lotniska przy silnym wietrze możemy nie zdjąć papieru. I jeszcze jedna uwaga ozdobna folia, stanowiąca element bukietu, nie jest opakowaniem i nie powinniśmy jej usuwać.
 
Zasada IV
Bukiet wręczamy kwiatami do góry. Zasada dobrze znana, jednak ciągle zapominana, zwłaszcza przez młodych mężczyzn.
 
Z przymrużeniem oka!
Kolor kwiatów może wiele powiedzieć o uczuciach darczyńcy. Sprawdź co Twój mężczyzna mówi Ci za pośrednictwem bukietu:
białe – niewinność i szlachetne zamiary
różowe – szczerą sympatię
niebieskie – przyjaźń i wierność
czerwone – miłość i uczucia o charakterze wyraźnie seksualnym
żółte – zazdrość.
 
Dorota Szcześniak-Kosiorek, doradca wizerunku i etykiety
 
Autor:
Dorota Szcześniak-Kosiorek, DSK Consulting