Uprzejmość w sekretariacie

Czas czytania
less than
1 minute
Przeczytałeś już

Uprzejmość w sekretariacie

Uprzejmość to podstawowa cecha jakiej oczekują od asystentki i sekretarki goście firmy, współpracownicy oraz jej szef. Od tej cechy w głównej mierze zależy jak osoba pracująca w sekretariacie będzie oceniana. Łatwiej wybaczyć pewne niedociągnięcia i błędy osobie miłej, wzbudzającej sympatię niż osobie, która dobrego wrażenia na nas nie robi.
 
Zasada uprzejmości powinna obowiązywać w każdej sytuacji i wobec każdego kto do sekretariatu przychodzi, również wobec np. listonosza, kurierów, gońców itp.
 
Im wyżej w hierarchii znajduje się przełożony tym więcej oczekuje się od jego asystentki czy sekretarki..
 
Uprzejmość w sekretariacie to przede wszystkim:
  •  postawa proaktywna
  • sposób mówienia i zachowania
  • właściwy dobór słownictwa
Jednak uprzejmości nie należy mylić z uległością. Kiedy trzeba - należy być stanowczą, ale zawsze w taki sposób, aby osoba, z którą rozmawiamy zrozumiała, że nasza stanowczość nie wynika z osobistych pobudek tylko z obiektywnych warunków /np. określonej procedury, która w firmie obowiązuje/.
 
Warto więc przyjrzeć się sobie, swojemu zachowaniu i zadać sobie pytanie „Czy jestem uprzejma wobec każdego i w każdej sytuacji?”.

www.szkoleniadlasekretarek.pl


 
Autor:
Agnieszka Korach