CEL SZKOLENIA
Asystentka-Partner w Zarządzaniu II to druga część szkolenia pod tym samym tytułem. Tym razem koncentrujemy swoją uwagę na procesach kierujących Asystentkę na samodzielne działania w obszarze planowania i delegowania zadań, ale również lepszego rozumienia mechanizmów pracy w zespole oraz warunków jego efektywności. Dzięki temu Asystentka będzie lepiej radziła sobie w sytuacjach wymagających od niej wywierania wpływu na innych, rozwiązywania konfliktów, w których sama nie jest stroną, a raczej osobą delegowaną do ich rozwiązania. Na tym szkoleniu nie zabraknie również tematu podnoszącego efektywność pracy, czyli radzenia sobie w sytuacjach stresowych.
Szkolenie ma charakter warsztatowy.
DLA KOGO
Szkolenie skierowane jest do doświadczonych Asystentek Personalnych oraz Asystentek Zespołów.
PROGRAM SZKOLENIA
Planowanie i delegowanie zadań
- Co to jest Zarządzanie przez Cele?
- CEL ma być SMART – czy na pewno?
- Jak definiować cele dla siebie i innych?
- Wskaźniki, czyli po czym poznamy, że cel został osiągnięty?
- Obszary do delegowania - teraz, w przyszłości-warunki do spełnienia
- Nie wszystko i nie każdemu od razu, czyli komu, co i na jakim poziomie zaawansowania można delegować?
- Jakie zadania motywują pracowników, a jakie wręcz przeciwnie?
- Delegowanie zadań przez Asystentkę współpracownikom i osobom strategicznym dla firmy – czyli jak komunikować zadanie
Wywieranie wpływu
- Perswazja, wywieranie wpływu a może już manipulacja – jak je od siebie odróżnić?
- Techniki wywierania wpływu przydane w pracy Asystentki w relacjach ze współpracownikami i osobami z zewnątrz
Asystentka członkiem zespołu
- Jaką rolę pełnię w zespole – test ról grupowych
- Indywidualne i grupowe podejmowanie decyzji – czy i jaki wpływ na moje decyzje ma zespół?
- Syndrom myślenia grupowego i jego wpływ na efektywność zespołu
Konflikt w zespole
- definicja konfliktu w zespole
- rodzaje, przyczyny, formy i skutki konfliktu
- procedura radzenia sobie z konfliktem w zespole
- strategie radzenia sobie z konfliktem w firmie – pasywne i aktywne
- rola Asystentki w rozwiązywaniu konfliktów
Stres w pracy Asystentki
- mechanizmy stresu /biologiczne i psychologiczne/ i jego czynniki oraz możliwości wpływania na stres.
- objawy /krótkotrwałe i długotrwałe/ stresu i rodzaje stresu
- aktualny poziom stresu, źródła i obszary stresu - identyfikacja indywidulanych zagrożeń
- rozpoznawanie własnych mechanizmów stresu /m in. błędy i nawyki percepcyjne, "wewnętrzne stresory"/
- sposoby radzenia sobie ze stresem: konstruktywne i destrukcyjne, doraźne i długoterminowe
- rozpoznawanie własnych zasobów do radzenia sobie ze stresem
- techniki radzenia sobie ze stresem w tym techniki relaksacyjne
- własny plan zmian: dopasowanie technik radzenia sobie ze stresem, określenie celów i środków
Sprawdź też "Asystentka Partner w Zarządzaniu. Myśl jak Szef."
Szkolenie możemy również przeprowadzić w formie zamkniętej w czasie dla Państwa dogodnym.
Więcej informacji na temat szkolenia zamkniętego udzieli Państwu Agnieszka Korach, agnieszka.korach@arkconsulting.com.pl, 22 4357002.