Profesjonalny Office Manager-Lean Office. Podnoszenie efektywności w procesach biurowych

Profesjonalny Office Manager-Lean Office. Podnoszenie efektywności w procesach biurowych

DLA KOGO?

Szkolenie przeznaczone jest dla office managerów, kierowników administracyjnych, specjalistów ds. administracji oraz asystentek zarządzających biurem.

CEL SZKOLENIA

Na szkoleniu omówione zostaną metody Lean Management zwiększające efektywność w procesach biurowych. Uczestnicy w praktycznej formie zapoznają się z najważniejszymi narzędziami pozwalającymi na

  • Zwiększenie efektywności realizowanych procesów,
  • Poprawę organizacji pracy w zespole,
  • Redukcję błędów jakościowych,
  • Organizację wydajnego stanowiska pracy.
  • Usprawnienie przepływu dokumentów
  • Skrócenie czasu realizacji procesu

Szkolenie prowadzone w formie warsztatowej, case study, a także gry symulacyjnej angażuje pracowników w proces zmian i pozwala im w praktyczny sposób poznać najważniejsze narzędzia Lean Office.

Lean Management to najczęściej stosowana na świecie metoda doskonalenia procesów produkcyjnych i biurowych. Dzięki zastosowaniu narzędzi redukujących marnotrawstwa z procesu pozwala ona na zwiększenie efektywności procesowej aż o 90%.

PROGRAM SZKOLENIA

Wprowadzenie do Lean Management

  • Diagnozowanie wartości dodanej w procesach biurowych
    Statystycznie 90% czynności wykonywanych w procesach biurowych nie wnosi wartości dodanej z punktu widzenia klienta. Umiejętne diagnozowanie dodających wartość czynności to pierwszy krok do usprawnienia procesów.
     
  • 8 typów marnotrawstwa obniżających efektywność procesów
    Wyróżniamy 8 typów czynności, które blokują nam płynność realizowanych procesów. W trakcie tego modułu uczestnicy dowiedzą się jak diagnozować marnotrawstwa w codziennej pracy zespołu.
     
  • Przepływ w procesach biurowych
    Przepływ (tzw. Flow) w procesach biurowych to jeden z najważniejszych parametrów Lean Office. Z punktu widzenia klienta najważniejsze jest, aby dane zadanie / proces realizowane było jak najszybciej, a zatem, żeby czas przepływu był jak najkrótszy.
     
  • Paradoks efektywności – efektywność zasobów, a efektywność przepływu
    W procesach wyróżniamy 2 podstawowe rodzaje efektywności:
    - efektywność przepływu, która koncentruje się na tym, aby dany proces realizowany był jak najbardziej wydajnie.
    - efektywność zasobów natomiast ma na celu wykorzystanie dostępnych zasobów (ludzi, urządzeń) w jak największym stopniu w ciągu dnia pracy.
     
  • Organizacja procesów biurowych zgodnie ze strumieniem wartości
    Mając świadomość czym jest wartość dodana z punktu widzenia klienta, jakie mamy marnotrawstwa w procesach oraz jak funkcjonują przepływy w procesach biurowych w trakcie tego modułu uczestnicy nauczą się jak organizować procesy koncentrujące się na strumieniu wartości.
     

Narzędzia zwiększające efektywność procesów biurowych

  • Organizacja wydajnego stanowiska pracy – metoda 5S
    Dobrze zorganizowane stanowisko pracy nie tylko wpływa na wzrost efektywności procesu, ale również pozwala na poprawę zadowolenia pracownika i jego wydajności osobistej. Metoda 5S wspiera osiągnięcie tych celów poprzez wdrożenie 5 etapów doskonalenia stanowiska pracy.
     
  • Kaizen – rozwój procesów metodą małych kroków
    Słowo Kaizen oznacza w języku japońskim zmianę na lepsze. Metoda ta pozwala na ciągłe doskonalenie procesów i pracowników, poprzez realizację małych kroków doskonalenia zgodnie z cyklem Deminga PDCA.
     
  • Skill Matrix – matryca rozwoju zespołu pracowników
    Jedną z częściej występujących sytuacji w organizacjach jest brak zastępowalności pracowników. Dzięki narzędziu Skill Matrix uczestnicy nauczą się nie tylko jak zarządzać kompetencjami w zespole, ale i też w jaki sposób rozwijać je, żeby zapewnić stabilność pracy.
     
  • Zarządzanie zadaniami – system Kanban
    System Kanban wywodzi się ze środowiska produkcyjnego. Oryginalnie służył do zarządzania materiałem w toku produkcji. Jedną z jego odmian jest stosowany m.in. w środowisku IT czy zarządzania projektami Kanban wspierający zarządzanie zadaniami w zespole i priorytetyzację pracy.
     
  • Zarządzanie wizualne w procesach biurowych
    Visual Management to narzędzie wspierające pracę zespołową, przepływ informacji i wzrost jakości wykonywanych zadań. W trakcie szkolenia uczestnicy poznają konkretne rozwiązania zarządzania wizualnego, które pomogą im w osiąganiu powyższych celów.
     
  • Standaryzacja pracy – zapewnienie jakości i powtarzalności procesów.
    Jedno z podstawowych narzędzi Lean Office. Dzięki wdrożeniu Standaryzacji pracy można osiągnąć powtarzalne, dobre jakościowo realizowane zadania, a także poprawić skuteczność zarządzania pracą w zespole.

Szkolenie możemy również przeprowadzić w formie zamkniętej w miejscu i czasie dla Państwa dogodnym.

Więcej informacji na temat szkolenia zamkniętego udzieli Państwu Agnieszka Korach, agnieszka.korach@arkconsulting.com.pl, 22 4357002.

 

Kontakt

tel. 22 435 70 02, 504 243 881
szkolenia@arkconsulting.com.pl

Koszt uczestnictwa

Koszt uczestnictwa /netto/ 1 osoby:

850,-PLN
/Podana kwota jest kwotą netto, należy do niej doliczyć 23% podatku VAT. UWAGA: szkolenia finansowane ze środków publicznych nie są objęte podatkiem VAT/.

Koszt szkolenia obejmuje

certyfikat ukończenia szkolenia
materiały szkoleniowe
obiad
przerwy kawowe

Agenda szkolenia

Czas trwania

godz. 10.00-17.00

Miejsce

Warszawa

Rezerwacja udziału w szkoleniu

Nie możesz jeszcze przesłać oficjalnego zgłoszenia?

  • Zarezerwuj miejsce na szkoleniu bezkosztowo i bez zobowiązań.
  • Napisz do nas, podaj tytuł szkolenia, ilość miejsc, które chcesz zarezerwować, termin oraz Twoje dane kontaktowe na adres: szkolenia@arkconsulting.com.pl
  • Skontaktujemy się z Tobą na 10 dni przed szkoleniem - jeśli do tej pory nie otrzymamy oficjalnego zgłoszenia - aby potwierdzić Twój udział.