Szkolenie skierowane jest do pracowników sekretriatów urzędów i instytucji.
Podczas szkolenia Uczestniczki/Uczestnicy dowiedzą się:
- jak budować pozytywne pierwsze wrażenie wśród gości i klientów urzędu/instytucji
- jakie zasady savoir-vivre obowiązują w sekretariacie urzędu, instytucji
- jak profesjonalnie przyjmować gości w urzędzie
- jak prowadzić służbowe rozmowy przez telefon
- jak radzić sobie w trudnych sytuacjach przez telefon
- jak radzić sobie w trudnych sytuacjach w relacji z Klientami urzędu
- jakie techniki asertywne są najskuteczniejsze i jak z nich korzystać w codziennej pracy
- jak organizować pracę w sekretariacie
- jak skutecznie współpracować z osobą zarządzającą
MODUŁY SZKOLENIOWE
Profesjonalny wizerunek pracownika sekretariatu urzędu/instytucji
- rola pracownika w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy/instytucji
- psychologiczne aspekty budowania profesjonalnego wizerunku i pierwszego wrażenia
- zasady profesjonalnego wyglądu - dress code, zajęcia z Coachem Biznesowego Stylu
Organizacja pracy i współpraca z przełożonym
- organizacja pracy własnej
- podstawowe zasady współpracy z osobą zarządzającą
- monitorowanie kalendarza przełożonego
- ustalanie priorytetów
Etykieta służbowa w pracy pracownika sekretariatu
- główne zasady etykiety w relacjach służbowych /powitanie, podawanie ręki, przepuszczanie w drzwiach, sposób zwracania się do innych itp./
- reguły etykiety zawodowej w codziennej pracy w sekretariacie – w relacjach z przełożonymi, współpracownikami, klientami, osobami z zewnątrz
Przyjmowanie gości
- czego oczekuje gość od pracownika sekretariatu
- kolejność obsługi
- powitanie gości
- anonsowanie wizyty osobie zarządzającej
odprowadzenie do drzwi/sali konferencyjnej/gabinetu/szatni
serwowanie napojów /w gabinecie i sali konferencyjnej/
pożegnanie gościa/gości - zachowanie pracownika podczas wizyty gości
- typologia trudnych sytuacji podczas wizyty gości w firmie i jak sobie z nimi radzić
- "gotowce", czyli przydatne formuły, zwroty i określenia
Organizacja spotkań
- podstawowe zasady umawiania spotkań
- zaproszenie na spotkanie - jak powinno wyglądać?
- organizacja spotkania
- agenda spotkania - co powinna zawierać?
- spotkanie zakończone i co dalej?
Monitorowanie rozmów telefonicznych
- telefoniczna etykieta
- etapy rozmowy
- powitanie przez telefon
- anonsowanie i łączenie rozmów
- pozyskiwanie i udzielanie informacji przez telefon
- trudne sytuacje przez telefon – jak sobie z nimi radzić
- przydatne określenia, zwroty
Praca na przykładach Uczestniczek i Uczestników szkolenia - katalog trudnych sytuacji w kontakcie bezpośrednim oraz telefonicznym /klienci, współpracownicy, osoby strategiczne/ i jak sobie z nimi radzić, m.in.
- agresywny rozmówca
- zdenerwowany rozmówca
- rozmówca roszczeniowy
- rozmówca nalegający naciskający
- telefoniczny akwizytor
- „znajomy" osoby zarządzającej
Szkolenie możemy również przeprowadzić w formie zamkniętej w miejscu i czasie dla Państwa dogodnym.
Więcej informacji na temat szkolenia zamkniętego udzieli Państwu Agnieszka Korach, agnieszka.korach@arkconsulting.com.pl, tel.: 504 243 881