Kąpieli czas

Czas czytania
1 minute
Przeczytałeś już

Kąpieli czas

Przynosi ulgę po ciężkim dniu, jest wspaniałym relaksem przed snem. Szybko odpręża i uspokaja, lub pobudza i orzeźwia. Zanim jednak nalejesz wody do wanny przygotuj się na tę chwilę, aby maksymalnie ją wykorzystać.
 
Jeśli jesteś zdenerwowana zapal w łazience świece. Ich kojący blask wycisza, pomaga się odprężyć. Do kąpieli użyj płynu, którego zapach uspokaja (lawenda, słodka wanilia). Ospałość natomiast przegonią zapachy orzeźwiające, pobudzające (sosnowy, wyrazisty cytrusowy, rozmaryn czy mięta).
 
Pamiętaj, że temperatura wody ma duże znaczenie.
 
Kąpiel gorącą mogą brać osoby, które nie mają problemu z krążeniem, pękającymi naczynkami krwionośnymi lub suchą skórą. Taka kąpiel powinna trwać kilka minut. Odświeża po wysiłku fizycznym, uspokaja, łagodzi stany zapalne, oczyszcza (bo w temperaturze 36-40C otwierają się pory). Kąpiel gorąca osłabia organizm. Niewskazana dla kobiet w ciąży.
 
Kąpiel letnia jest odpowiednia dla wszystkich. Rozluźnia mięśnie, relaksuje, przygotowywuje do odpoczynku. Może trwać nawet pół godziny. Nie wysusza skóry. Temperatura wody powinna wahać się między 25-35C.
 
Kąpiel chłodna jest bardzo orzeźwiająca. Na pewno nie jest przyjemna dla ciepłolubnych, za to dodaje energii, pobudza do działania. Przyspiesza przemianę materii, poprawia krążenie krwi. Dobrze hartuje organizm - uodparnia i wzmacnia. Powinna trwać maksymalnie kilka minut, zbyt długie przebywanie w zimnej wodzie (do 25C) może wychłodzić organizm. Ta kąpiel nie jest odpowiednia dla dzieci i osób starszych.
 
Oprócz relaksu całego ciała możesz także zadbać o swoją urodę. Ulubiona maseczka poprawi wygląd cery a odpowiednia maska na głowie odświeży i zregeneruje włosy.

Po kąpieli nie zapomnij wetrzeć w skórę nawilżającego balsamu.
Autor:
Joanna Brodzik