Spotkania biznesowe

Jak zorganizować zebranie pracowników?

Zebrania to nieodłączny element każdej firmy i instytucji. Zebrania można podzielić ze względu na ilość osób w nich uczestniczących /małe do 10 osób i duże/ i czas ich trwania /krótkie-do godziny, lub dłuższe-nawet całodniowe/. Zazwyczaj to asystentka czy sekretarka zajmuje się ich...czytaj więcej »

Pierwsze kroki w świecie wydarzeń firmowych

Spotkania i imprezy firmowe to temat, z którym spotykają się różne działy w firmie. Niektóre organizuje marketing, inne np. kadry, a jeszcze inne trafiają w ręce asystentek czy sekretarek. Jak ten temat „ugryźć” nie mając doświadczenia i pomysłu? Sposobów na to jest mnóstwo, ponieważ zakres...czytaj więcej »

Organizacja szkolenia od A do Z

Szkolenie to wydarzenie, którego organizacja ma przynieść firmie bardzo wymierne skutki i korzyści. Zapraszani są na nie pracownicy firmy, aby mogli rozwijać swoje umiejętności i podnosić kompetencje w wielu przydatnych organizacji dziedzinach. Na szkolenie zaprosić możemy również np....czytaj więcej »

Przyjmowanie gości - podstawowe wyposażenie sekretariatu

  Szefowie często przyjmują gości. Warto zadbać, aby sekretariat był na tę okoliczność odpowiednio wyposażony. Co więc powinno się znaleźć na wyposażeniu sekretariatu? Naczynia /zestaw podstawowy/: filiżanki: mniejsze do kawy, większe do herbaty cukiernica dzbanki do kawy i herbaty...czytaj więcej »

Zostań menadżerem zebrań i konferencji

Wielu pracowników uważa, że zebrania to czas stracony. Według nich są zbędne, a przede wszystkim zabierają zbyt dużo cennego czasu, który można byłoby poświęcić na konkretną pracę. Dla większości jest to tylko i wyłącznie trucie szefa i jego  bla, bla, bla – bez sensu. Bardzo często dzieje...czytaj więcej »

Budowanie dobrych relacji z Klientami

Praca z ludźmi i dla ludzi to rodzaj działalności o charakterze społecznym, do której należy zawód asystentki i sekretarki. Odpowiednie predyspozycje, umiejętności radzenia sobie w komunikacji interpersonalnej i rozpoznawanie potrzeb innych, są niezbędnymi elementami skutecznej współpracy z...czytaj więcej »

Potrzeby i prawa Klientów

W dobrych relacjach z klientem liczy się przede wszystkim pozytywne nastawienie do niego. Nie uda się go dobrze postrzegać, jeżeli będziemy mieć poczucie, że stanowi on przeszkodę w wykonywaniu naszej pracy. Starajmy się więc potraktować klienta jako integralną część codziennych obowiązków...czytaj więcej »

Jak sobie radzić z trudnym klientem?

Sekretariat jest miejscem, gdzie każdego dnia pojawiają się dziesiątki ludzi chcących załatwić swoje sprawy i zaspokoić zawodowe potrzeby. Reprezentują oni różne typy osobowości oraz sposoby zachowań. Jak z nimi postępować?  Klient oskarżający porusza się energicznie, nadmiernie gestykuluje...czytaj więcej »

Jak radzić sobie w wystąpieniach publicznych?

Okazja do przemówień w większym gronie współpracowników, gości lub klientów w zawodzie asystentki może zdarzać się dosyć często. Jako prawej ręce szefa mogą być ci powierzone obowiązki nadzorowania prawidłowego przebiegu lub poprowadzenia zebrania czy konferencji. Wtedy zajmiesz się...czytaj więcej »

Złote zasady małej czarnej

Espresso może być ucztą dla podniebienia, pod warunkiem, że przyrządzimy je zgodnie ze sztuką. Na co zatem należy zwracać uwagę?Eksperci z firmy Segafredo Zanetti opracowali zasadę „5M”, która mówi o tym, jak przygotować prawdziwe włoskie espresso. Jedna z nich wiąże się z osobą,...czytaj więcej »

Strony

Subskrybuj Spotkania biznesowe