Pojęcie stresu jest popularne od kilkudziesięciu lat, ale jego znaczenie uległo rozmyciu. Choć prawie każdy posługuje się tym słowem, dla każdego znaczy coś innego. Nawet w nauce brak jest uznanej definicji. Rozpoczynamy więc cykl dotyczący tego ważnego zagadnienia. Zastanowimy się jak...czytaj więcej » |
|
Obowiązkowym elementem stroju każdej asystentki jest klasyczna koszula. Jak dbać o tę część naszej garderoby, aby długo nam służyła i abyśmy wyglądały w niej zawsze profesjonalnie?
Jak prać?
Koszulę należy nosić nie dłużej niż jeden dzień. Zawsze przed upraniem koszuli należy sprawdzić...czytaj więcej » |
|
- Warto przypomnieć sobie, że smartfony powstały nie tylko jako narzędzia do rozrywki, ale przede wszystkim instrumenty pomocne w prowadzeniu biznesu - zauważa Mateusz Pośpieszny z myPhone. Czy polskie firmy zaczną w pełni wykorzystywać potencjał tych urządzeń? Zmiany na rynku mobile...czytaj więcej » |
|
Wszystkie stojące przed nami zadania możemy sklasyfikować na dwóch wymiarach: pilności i ważności. Zadania pilne to takie, które musimy wykonać natychmiast, o zadaniach ważnych mówimy zaś wtedy, gdy przyczyniają się one do realizacji naszych celów i są zgodne z naszymi wartościami.Tzw....czytaj więcej » |
|
Praca z ludźmi i dla ludzi to rodzaj działalności o charakterze społecznym, do której należy zawód asystentki i sekretarki.
Odpowiednie predyspozycje, umiejętności radzenia sobie w komunikacji interpersonalnej i rozpoznawanie potrzeb innych, są niezbędnymi elementami skutecznej współpracy z...czytaj więcej » |
|
Zacznijmy od definicji słowa “incentive”, które kojarzy się w Polsce w z wyjazdami firmowymi, a nie do końca dotyczy tylko wyjazdów. Definicja słownikowa mówi nam, że angielskie “incentive”: oznacza zachętę, bodziec, podnietę. Jak wiele słów, wywodzi się z łaciny, od słowa “incentivum”,...czytaj więcej » |
|
Recepcja i sekretariat to szczególne miejsca firmy czy instytucji, przez które przechodzi większość informacji i które stanowią o pierwszym wrażeniu, jakie klient wynosi z obcowania z daną organizacją. Dosyć często zawody recepcjonistki, sekretarki lub asystentki są traktowane mało poważnie...czytaj więcej » |
|
Wiele osób nie wyobraża sobie, że nie powie smacznego na widok osoby jedzącej. Są też tacy, którzy czują się zakłopotani słysząc to słowo. No więc mówić „smacznego” czy nie?Wyobraźmy sobie sytuację: Pani Jola z księgowości mając przerwę poszła do biurowej kuchenki zjeść posiłek. Usiadła...czytaj więcej » |
|
Sympatyczna, lojalna, dyskretna, zaradna, kompetentna, dobrze zorganizowania, uczciwa, komunikatywna, odporna na stres, sumienna i sprawiedliwa – cechy charakterystyczne dobrej sekretarki i asystentki można by dwoić i troić. W końcu jest to zawód, który wymaga od pracownika wszechstronnej...czytaj więcej » |
|
Należałoby zacząć od zastanowienia się, jak ludzie czują się rozmawiając z Tobą? Mówiąc, budzimy skojarzenia, wywołujemy emocje, nieświadomie prowadzimy do pewnego punktu, który rodzi się w umyśle naszego rozmówcy. Druga strona albo spędzi mile czas prowadząc konwersacje z Tobą albo.......czytaj więcej » |
|