Przewodnik Biurowy

Gość w firmie

Często, nawet kilka razy dziennie przybywają do firmy goście, interesanci, klienci itp. Rolą Asystentki jest przywitanie gościa, zaprowadzenie na miejsce spotkania i zaproponowanie czegoś do picia. Jak to zrobić zgodnie z zasadami etykiety? Na początek zadbaj o wierzchnie ubranie gościa....czytaj więcej »

Twój bagaż zaginął na lotnisku? Sprawdź, do kogo wystąpić z reklamacją

bagaż odszkodowanie reklamacja
Zagubienie lub uszkodzenie bagażu na lotnisku potrafią skutecznie zepsuć całe wakacje. Nie dość, że zostajemy pozbawieni ubrań, to jeszcze z powodu braku sprawnego sprzętu sportowego nie możemy korzystać z zaplanowanych atrakcji. Za takie niedogodności należy nam się rekompensata. Jak i u...czytaj więcej »

Mapy myśli w pracy Asystentki

Jednym z podstawowych zadań asystentki jest zapamiętanie wiele ważnych informacji oraz wykorzystywanie ich w odpowiednich momentach swojej pracy. Ćwiczenia pamięciowe, które pobudzają nasze komórki mózgowe do aktywnego działania, bardzo się w tym przydają. Często towarzysząc szefowi w...czytaj więcej »

Autoprezentacja inaczej

Autoprezentacja głównie  kojarzona jest  z wyglądem zewnętrznym i zachowaniem człowieka. Są jednak pewne obszary życia oraz sposoby wywierania wrażenia na innych, które związane są bezpośrednio z daną osobą, a jednocześnie nie są łączone z nią fizycznie.Jednym z nich jest towarzystwo....czytaj więcej »

Przygotowanie mobilnego biura do podróży

Latem coraz częściej myślimy o wyjazdach. Tych typowo wakacyjnych, na których próbujemy choć na chwilę uciec i oderwać się od spraw firmowych, lub też kilkudniowych, w czasie których nie można sobie pozwolić na zupełny rozwód z pracą i obiecujemy sobie, że w innej scenerii napiszemy zaległy...czytaj więcej »

Przyjmowanie gości - podstawowe wyposażenie sekretariatu

  Szefowie często przyjmują gości. Warto zadbać, aby sekretariat był na tę okoliczność odpowiednio wyposażony. Co więc powinno się znaleźć na wyposażeniu sekretariatu? Naczynia /zestaw podstawowy/: filiżanki: mniejsze do kawy, większe do herbaty cukiernica dzbanki do kawy i herbaty...czytaj więcej »

Czy wiesz jak rozmawiasz?

  Należałoby zacząć od zastanowienia się, jak ludzie czują się rozmawiając z Tobą? Mówiąc, budzimy skojarzenia, wywołujemy emocje, nieświadomie prowadzimy do pewnego punktu, który rodzi się w umyśle naszego rozmówcy. Druga strona albo spędzi mile czas prowadząc konwersacje z Tobą albo.......czytaj więcej »

Psychologia koloru w biznesie

Kolor jest prawdopodobnie najsilniejszym elementem w ogólnej wymowie naszego stroju. Ludzie bardzo szybko reagują na „barwny komunikat” wysyłany przez strój ponieważ kolory wpływają na hormony patrzącego, na jego temperaturę ciała i ciśnienie krwi. Podświadomie wszyscy używamy kolorów do...czytaj więcej »

Arkusze kalkulacyjne

Powszechność komputerowych arkuszy kalkulacyjnych stała się tak ogromna, że trudno wyobrazić sobie jakiekolwiek biuro, które mogłoby się bez nich obyć. W październiku 1979 roku, a więc dokładnie 30 lat temu, rozpoczęto rozpowszechnianie arkuszy kalkulacyjnych. Trzydzieści lat to dużo i mało...czytaj więcej »

Maniery na każdy dzień, czyli jak zachowywać się w drodze na szczyt

Fot. autor© Carter Smith O grzeczności i jej braku w XXI wieku, a także o tym, co zdziwiło Liv Tyler i jej babcię w Europie. Wywiady z Dorotheą Johnson, założycielką Szkoły Etykiety w Waszyngtonie, współautorką książki Współczesne maniery czyli jak zachowywać się w drodze na szczyt, którą...czytaj więcej »

Strony

Subskrybuj Przewodnik Biurowy