fbpx Przewodnik Biurowy | Pierwszy w Polsce kobiecy portal dla asystentek i sekretarek

Przewodnik Biurowy

Outlook – dyrektor do spraw komunikacji

W jakim miejscu koncentruje się najwięcej wątków działania firmy czy instytucji? Gdzie mieści się sztab, dyspozytornia, centrala? Wyobraźnia podsuwa obrazy pomieszczeń, zapracowanych osób, podczas gdy w dzisiejszym biznesie można tak nazwać po prostu biurko, komputer i uruchomiony na nim...czytaj więcej »

Gdy współpracujesz z dziećmi

  Nikogo nie zaskoczy stwierdzenie, że mamy różne typy współpracowników. Co jednak zrobić, gdy pracujemy z "dziećmi"? Obudzić w sobie Supernianię? Prawie… Oczywiście nie mam na myśli dosłownych dzieci… a jedynie jeden z wyróżnionych przez Erica Berne’a modelów „Ja”, czyli pewien system...czytaj więcej »

Jak kontrolować informacje w sieci?

Kontrolowanie informacji internet
Czym tak naprawdę różni się rozwój systemów elektronicznych od całej reszty techniki? Myślę, że nie da się go opisać wymiernymi liczbami, wszelkie gigaherce i terabajty wywołują tylko zamęt w głowach. IT, czyli „information technology”, zajmuje się przede wszystkim przetwarzaniem informacji...czytaj więcej »

Jak poprosić szefa o podwyżkę?

Temat wynagrodzenia jest w Polsce wciąż trudnym tematem do podjęcia przez pracownika. W dobie obecnego kryzysu, kiedy szykują się zwolnienia, nikt z nas nie chce zmieniać pracy i boi poprosić o podwyżkę. Zachęcałabym jednak do podejmowania takich rozmów, gdyż obecnie przyjmuje się w firmach...czytaj więcej »

Jak skutecznie rozwiązywać konflikty w pracy?

Czy w twojej firmie zdarzają się konflikty? Czy wiesz, w jaki sposób diagnozować przyczyny ich powstawania oraz wybierać konstruktywne, a zarazem efektywne sposoby rozwiązywania tego typu sytuacji? Poznaj najważniejsze wskazówki, dzięki którym nie tylko nauczysz się panować nad kryzysami w...czytaj więcej »

Zasady dobrego wychowania w biznesie. Nasza recenzja.

etykieta biznesu podawanie ręki
  Książka Adama Jarczyńskiego "Etykieta w biznesie" to praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Czy jest przydatna dla Asystentek? Naszym zdaniem tak. Zawiera opis podstawowych zasad savoir-vivre'u rządzących światem biznesu, wiele ciekawych informacji i wskazówek. Oczywiście jest to książka...czytaj więcej »

Lojalność a zakaz konkurencji

Lojalny pracownik to taki, który postępuje uczciwie i rzetelnie w relacjach z innymi /szefem, współpracownikami, klientami/, przestrzega przepisów prawa i kodeksu etycznego wykonywanego przez siebie zawodu. Lojalność na stanowisku asystentki i sekretarki jest wpisana w ten zawód i...czytaj więcej »

Wielki Brat w pracy. Po co twojemu szefowi kamery?

Zastanawiasz się, czy twoi pracownicy nie próżnują w pracy? Obawiasz się, że są wobec ciebie nielojalni? A może chcesz po prostu zwiększyć ich bezpieczeństwo? Rozwiązaniem dla ciebie mogą okazać się urządzenia szpiegowskie. Inwestuje w nie coraz więcej firm, od lokalnych przedsiębiorstw po...czytaj więcej »

Telefon - Twój wróg?

Zapewne większość osób, która miała zamiar połączyć się z odpowiednią osobą w konkretnej sprawie przeszła przez tzw. SS czyli Sito Sekretariatu. Pierwszy kontakt (telefoniczny) wiele mówi o samej firmie.   70 % mojego doświadczenia w kontaktowaniu się z „pierwszą linią oporu” zakończyło się...czytaj więcej »

Słowniczek kancelaryjny

Praca w sekretariacie wymaga podstawowej wiedzy i umiejetności związanych z dokumentacją i jej obiegiem w firmie/instytucji. Poniżej przedstawione zostały podstawowe terminy związane z pracą biurową.Akta sprawy – wszystkie dokumenty dotyczące jednej sprawy /jej rozpoczęcia, przebiegu i...czytaj więcej »

Strony

Subskrybuj Przewodnik Biurowy