fbpx Przewodnik Biurowy | Pierwszy w Polsce kobiecy portal dla asystentek i sekretarek

Przewodnik Biurowy

Jak zwiększyć szanse na przetrwanie informacji?

  Wszędobylski internet i zestawy programów projektowane tak, aby mogły pracować na każdej maszynie z zainstalowaną przeglądarką internetową najprawdopodobniej staną się normą w niedalekiej przyszłości. Tak samo jak nie zastanawiamy się, w jaki sposób użyć długopisu, papieru czy koperty – w...czytaj więcej »

Akceptuj stres

Praca w biurze zarządu, czy w sekretariacie bardzo często jest zróżnicowana pod względem ilości wykonywanych czynności. Są momenty kiedy nic się nie dzieje szczególnego, ale są i takie kiedy 10 osób naraz zleca zadania, w tym samym czasie. Praca na tym stanowisku jest jak sinusoida, bo albo...czytaj więcej »

Jak wybrać dobre biuro tłumaczeń

biuro tłumaczeń
Dostawca usług tłumaczeniowych potrzebny od zaraz? Warto mimo wszystko poświęcić nieco więcej czasu niż dosłownie kilka minut, aby  dobrze wybrać biuro tłumaczeń, któremu powierzymy przekład swoich treści. Jest to bowiem decyzja ze wszech miar strategiczna – niedopracowana językowo strona...czytaj więcej »

Zwracanie się do innych

W wielu firmach obowiązuje forma zwracania się do innych per „ty”, ale również w wielu innych firmach obowiązuje mówienie per „pan”, „pani”, „państwo”. Należy zawsze dostosować się do zwyczaju panującego w danej firmie, ale kiedy nie mamy pewności, jak się zwrócić do kogoś, lepiej użyć...czytaj więcej »

Jak radzić sobie w wystąpieniach publicznych?

Okazja do przemówień w większym gronie współpracowników, gości lub klientów w zawodzie asystentki może zdarzać się dosyć często. Jako prawej ręce szefa mogą być ci powierzone obowiązki nadzorowania prawidłowego przebiegu lub poprowadzenia zebrania czy konferencji. Wtedy zajmiesz się...czytaj więcej »

Jak być dobrym słuchaczem?

Słuchanie jest ważną umiejętnością, dzięki której możemy zachować dobre kontakty z innymi ludźmi oraz możemy ich lepiej zrozumieć. To czy rozmówca nas słucha możemy łatwo dostrzec, poczuć i usłyszeć poprzez jego odpowiednie zachowanie i wtrącane w trakcie rozmowy słowa. Starajmy się być...czytaj więcej »

Savoir-vivre w windzie (cz.I)

Wiele osób ma dylemat, co powiedzieć wychodząc z windy? Część mówi „dziękuję”, część mówi „do widzenia”, a część nic nie mówi. Jedni się zastanawiają za co mają dziękować: za towarzystwo, za rozmowę (o ile miała miejsce), za bezpieczną podróż? Inni twierdzą, że pracują w biurowcu, często w...czytaj więcej »

Zautomatyzowane systemy oświetlenia w pomieszczeniach biurowych

Przewiduje się, że rozwój systemów automatyki będzie w najbliższych latach jednym z trendów najsilniej oddziałujących na budownictwo i zarządzanie powierzchniami komercyjnymi. Z perspektywy potencjalnych oszczędności, bardzo interesującym elementem tego nurtu jest zautomatyzowane sterowanie...czytaj więcej »

Jak bezpiecznie korzystać z komputera w firmie?

Komputer osobisty, wraz z systemem operacyjnym oraz programami, to najbardziej uniwersalne narzędzie pracy biurowej. Najbardziej uniwersalne, ale za sprawą oprogramowania także bardzo wyspecjalizowane. Jak bezpiecznie i efektywnie używać tej wszechstronnej maszyny biurowej? Spróbujmy w...czytaj więcej »

5 rzeczy, za które pracownicy kochają swoje biuro

Małgorzata Michalczyk
Czy to w ogóle możliwe, aby pracownicy pokochali swoje biuro? Otóż każdy pracodawca może mieć na to znaczący wpływ. Jak to zrobić? Okazuje się, że najprostsze i najbardziej oczywiste rozwiązania są zawsze najlepsze. I mimo, że każda firma jest inna, to bez względu na wykonywaną profesję,...czytaj więcej »

Strony

Subskrybuj Przewodnik Biurowy