Psychologia w pracy

Podkręcona temperatura

Niezliczone są sytuacje w życiu zawodowym kiedy na horyzoncie pojawiają się osoby, które skutecznie podnoszą nam ciśnienie krwi. Warto przeanalizować naszą reakcję na toksyczne (w naszym mniemaniu) osoby. Co wtedy robimy? W zasadzie są dwa warianty: albo uciekamy od sytuacji konfliktowych,...czytaj więcej »

Raport o przerwach Polaków. Cenimy przerwy w ciągu dnia

Przerwa w pracy i podczas realizacji codziennych obowiązków istotnie wpływa na nasze dobre samopoczucie. Tak przyznaje 85% Polaków, ale jak wynika z ankiety przeprowadzonej na zlecenie marki NESTEA aż 26% z nas nie może sobie pozwolić na chwilę wytchnienia w ciągu dnia. Jak podkreślają...czytaj więcej »

Komunikacja w grupie

O skutecznej  komunikacji międzyludzkiej możemy mówić wówczas, gdy komunikat odebrany przez odbiorcę będzie miał takie samo znaczenie, jak komunikat wysłany przez nadawcę. Zbiór ludzi mających swoje odmienne zdanie bardziej komplikuje tą sytuację. Kiedy komunikujemy się w grupie osób, z...czytaj więcej »

Gdy współpracujesz z dziećmi

  Nikogo nie zaskoczy stwierdzenie, że mamy różne typy współpracowników. Co jednak zrobić, gdy pracujemy z "dziećmi"? Obudzić w sobie Supernianię? Prawie… Oczywiście nie mam na myśli dosłownych dzieci… a jedynie jeden z wyróżnionych przez Erica Berne’a modelów „Ja”, czyli pewien system...czytaj więcej »

Uprzejmość w sekretariacie

Uprzejmość to podstawowa cecha jakiej oczekują od asystentki i sekretarki goście firmy, współpracownicy oraz jej szef. Od tej cechy w głównej mierze zależy jak osoba pracująca w sekretariacie będzie oceniana. Łatwiej wybaczyć pewne niedociągnięcia i błędy osobie miłej, wzbudzającej sympatię...czytaj więcej »

Mity dot. zarządzania czasem

„Jadę pociągiem, przed którym sam układam tory”, „Czas mnie goni”, „Już pierwsza? Kiedy ten czas mi minął”, „Jak zwykle mam same zadania na wczoraj”, „Przydałby się ósmy dzień tygodnia” - mówienie o tym, że brakuje nam czasu jest najprawdopodobniej jednym z najprzyjemniejszych, a na pewno...czytaj więcej »

Zarządzanie własnym wizerunkiem

Niezależnie od tego kim jesteśmy i co robimy, na ogół zależy nam, aby inni odbierali nas pozytywnie. Chcemy wywrzeć dobre wrażenie. Próbujemy kontrolować swój wizerunek. Manipulujemy wrażeniem innych. Każdy człowiek postrzega środowisko wszystkimi zmysłami swojego ciała: wzrokiem, słuchem,...czytaj więcej »

Planowanie proaktywne i reaktywne

Przy planowaniu istotnym elementem jest wymiar aktywności, który  jest niewidoczny w matrycy Eisenhowera. Druga ćwiartka matrycy pozwala nam na planowanie proaktywne, czyli takie, które wyprzedza bieg wydarzeń, powoduje podejmowanie inicjatywy i poszukiwanie nowych dziedzin, w których można...czytaj więcej »

Czy wiesz jak rozmawiasz?

  Należałoby zacząć od zastanowienia się, jak ludzie czują się rozmawiając z Tobą? Mówiąc, budzimy skojarzenia, wywołujemy emocje, nieświadomie prowadzimy do pewnego punktu, który rodzi się w umyśle naszego rozmówcy. Druga strona albo spędzi mile czas prowadząc konwersacje z Tobą albo.......czytaj więcej »

Nowoczesna osobowość pracownika

Któż z nas nie chce być nowoczesny? Staramy się podążać za modą, wywierać dobre wrażenie na innych. Poznajemy nowe technologie, chcemy być na bieżąco ze zmianami jakie wokół nas zachodzą. Odpowiednie cechy w pracy też mogą być na czasie.Oto współczesna osobowość dobrego pracownika:...czytaj więcej »

Strony

Subskrybuj Psychologia w pracy