fbpx Psychologia w pracy | Pierwszy w Polsce kobiecy portal dla asystentek i sekretarek

Psychologia w pracy

Sprawdź jak podejmujesz decyzje!

Każdego dnia w pracy, jak i w życiu prywatnym podejmujemy decyzje. Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę z tego, że decyzja jest wynikiem procesu aktywności umysłowej a nie natychmiastową, nieprzemyślaną reakcją na sytuację. Podejmowanie decyzji, szczególnie trudnych, wymaga kilku etapów...czytaj więcej »

Skąd się bierze stres?

Pojęcie stresu od kilkudziesięciu lat robi „zawrotną karierę” w popkulturze. Mówi się nawet, że żyjemy w epoce stresu. Tymczasem stres bywa czasem niesłusznie obwiniany - traktowany jak kozioł ofiarny, służąc różnym naszym racjonalizacjom i samousprawiedliwieniom. Słowo stres źle się...czytaj więcej »

Autoprezentacja inaczej

Autoprezentacja głównie  kojarzona jest  z wyglądem zewnętrznym i zachowaniem człowieka. Są jednak pewne obszary życia oraz sposoby wywierania wrażenia na innych, które związane są bezpośrednio z daną osobą, a jednocześnie nie są łączone z nią fizycznie.Jednym z nich jest towarzystwo....czytaj więcej »

Podkręcona temperatura

Niezliczone są sytuacje w życiu zawodowym kiedy na horyzoncie pojawiają się osoby, które skutecznie podnoszą nam ciśnienie krwi. Warto przeanalizować naszą reakcję na toksyczne (w naszym mniemaniu) osoby. Co wtedy robimy? W zasadzie są dwa warianty: albo uciekamy od sytuacji konfliktowych,...czytaj więcej »

Komunikacja w grupie

O skutecznej  komunikacji międzyludzkiej możemy mówić wówczas, gdy komunikat odebrany przez odbiorcę będzie miał takie samo znaczenie, jak komunikat wysłany przez nadawcę. Zbiór ludzi mających swoje odmienne zdanie bardziej komplikuje tą sytuację. Kiedy komunikujemy się w grupie osób, z...czytaj więcej »

Gdy współpracujesz z dziećmi

  Nikogo nie zaskoczy stwierdzenie, że mamy różne typy współpracowników. Co jednak zrobić, gdy pracujemy z "dziećmi"? Obudzić w sobie Supernianię? Prawie… Oczywiście nie mam na myśli dosłownych dzieci… a jedynie jeden z wyróżnionych przez Erica Berne’a modelów „Ja”, czyli pewien system...czytaj więcej »

Uprzejmość w sekretariacie

Uprzejmość to podstawowa cecha jakiej oczekują od asystentki i sekretarki goście firmy, współpracownicy oraz jej szef. Od tej cechy w głównej mierze zależy jak osoba pracująca w sekretariacie będzie oceniana. Łatwiej wybaczyć pewne niedociągnięcia i błędy osobie miłej, wzbudzającej sympatię...czytaj więcej »

Mity dot. zarządzania czasem

„Jadę pociągiem, przed którym sam układam tory”, „Czas mnie goni”, „Już pierwsza? Kiedy ten czas mi minął”, „Jak zwykle mam same zadania na wczoraj”, „Przydałby się ósmy dzień tygodnia” - mówienie o tym, że brakuje nam czasu jest najprawdopodobniej jednym z najprzyjemniejszych, a na pewno...czytaj więcej »

Zarządzanie własnym wizerunkiem

Niezależnie od tego kim jesteśmy i co robimy, na ogół zależy nam, aby inni odbierali nas pozytywnie. Chcemy wywrzeć dobre wrażenie. Próbujemy kontrolować swój wizerunek. Manipulujemy wrażeniem innych. Każdy człowiek postrzega środowisko wszystkimi zmysłami swojego ciała: wzrokiem, słuchem,...czytaj więcej »

Planowanie proaktywne i reaktywne

Przy planowaniu istotnym elementem jest wymiar aktywności, który  jest niewidoczny w matrycy Eisenhowera. Druga ćwiartka matrycy pozwala nam na planowanie proaktywne, czyli takie, które wyprzedza bieg wydarzeń, powoduje podejmowanie inicjatywy i poszukiwanie nowych dziedzin, w których można...czytaj więcej »

Strony

Subskrybuj Psychologia w pracy