fbpx Psychologia w pracy | Pierwszy w Polsce kobiecy portal dla asystentek i sekretarek

Psychologia w pracy

Mapy myśli w pracy Asystentki

Jednym z podstawowych zadań asystentki jest zapamiętanie wiele ważnych informacji oraz wykorzystywanie ich w odpowiednich momentach swojej pracy. Ćwiczenia pamięciowe, które pobudzają nasze komórki mózgowe do aktywnego działania, bardzo się w tym przydają. Często towarzysząc szefowi w...czytaj więcej »

Asertywność w sekretariacie

Asertywność to bezpośrednia, szczera, łagodna, ale stanowcza, pozbawiona lęku i agresji komunikacja własnych opinii, potrzeb, emocji, przy uwzględnieniu i respektowaniu praw innych ludzi, poszanowaniu godności własnej i godności rozmówcy. Ta forma zachowania - choć konieczna - bywa dość...czytaj więcej »

Konflikty w miejscu pracy

  Według psychologii konflikt pojawia się, gdy jeden z uczestników interakcji spostrzega, że jego sytuacja uległa zmianie na niekorzyść, a przyczyny tego upatruje w drugim uczestniku interakcji. Ta definicja odnosi się do konfliktu między co najmniej dwoma osobami, ale również może...czytaj więcej »

Jak być dobrym słuchaczem?

Słuchanie jest ważną umiejętnością, dzięki której możemy zachować dobre kontakty z innymi ludźmi oraz możemy ich lepiej zrozumieć. To czy rozmówca nas słucha możemy łatwo dostrzec, poczuć i usłyszeć poprzez jego odpowiednie zachowanie i wtrącane w trakcie rozmowy słowa. Starajmy się być...czytaj więcej »

Skąd się bierze stres?

Pojęcie stresu od kilkudziesięciu lat robi „zawrotną karierę” w popkulturze. Mówi się nawet, że żyjemy w epoce stresu. Tymczasem stres bywa czasem niesłusznie obwiniany - traktowany jak kozioł ofiarny, służąc różnym naszym racjonalizacjom i samousprawiedliwieniom. Słowo stres źle się...czytaj więcej »

Wytyczanie celów

Nasze planowanie będzie efektywne jedynie wtedy, gdy będziemy umieli dobrze określać cele. Przede wszystkim cele powinny być tylko naszymi celami, a nie celami innych ludzi. Druga ważną cechą dobrze wyznaczonego celu jest pozytywny sposób jego sformułowania (nie: „Nie będę się już spóźniać...czytaj więcej »

Komunikacja w grupie

O skutecznej  komunikacji międzyludzkiej możemy mówić wówczas, gdy komunikat odebrany przez odbiorcę będzie miał takie samo znaczenie, jak komunikat wysłany przez nadawcę. Zbiór ludzi mających swoje odmienne zdanie bardziej komplikuje tą sytuację. Kiedy komunikujemy się w grupie osób, z...czytaj więcej »

Jak poprosić szefa o podwyżkę?

Temat wynagrodzenia jest w Polsce wciąż trudnym tematem do podjęcia przez pracownika. W dobie obecnego kryzysu, kiedy szykują się zwolnienia, nikt z nas nie chce zmieniać pracy i boi poprosić o podwyżkę. Zachęcałabym jednak do podejmowania takich rozmów, gdyż obecnie przyjmuje się w firmach...czytaj więcej »

Zarządzanie własnym wizerunkiem

Niezależnie od tego kim jesteśmy i co robimy, na ogół zależy nam, aby inni odbierali nas pozytywnie. Chcemy wywrzeć dobre wrażenie. Próbujemy kontrolować swój wizerunek. Manipulujemy wrażeniem innych. Każdy człowiek postrzega środowisko wszystkimi zmysłami swojego ciała: wzrokiem, słuchem,...czytaj więcej »

Mity dot. zarządzania czasem

„Jadę pociągiem, przed którym sam układam tory”, „Czas mnie goni”, „Już pierwsza? Kiedy ten czas mi minął”, „Jak zwykle mam same zadania na wczoraj”, „Przydałby się ósmy dzień tygodnia” - mówienie o tym, że brakuje nam czasu jest najprawdopodobniej jednym z najprzyjemniejszych, a na pewno...czytaj więcej »

Strony

Subskrybuj Psychologia w pracy