Dawno pożegnaliśmy czasy, w których uważano, że iloraz inteligencji pozwala przewidzieć przyszłe sukcesy zawodowe człowieka. Słynne IQ straciło wiele na znaczeniu wraz z chwilą narodzenia się koncepcji inteligencji emocjonalnej. Od momentu, gdy Daniel Goleman opublikował swój bestseller...czytaj więcej » |
|
Jednym z podstawowych zadań asystentki jest zapamiętanie wiele ważnych informacji oraz wykorzystywanie ich w odpowiednich momentach swojej pracy. Ćwiczenia pamięciowe, które pobudzają nasze komórki mózgowe do aktywnego działania, bardzo się w tym przydają. Często towarzysząc szefowi w...czytaj więcej » |
|
Rozwijając swoje umiejętności, zdolność myślenia lub wiedzę na dany temat, możemy zdecydowanie podnieść swoją wartość nie tylko we własnych oczach, ale także w oczach naszego otoczenia zawodowego i osobistego, zyskując tym samym korzyść, z której możemy czerpać zyski przez całe życie. Kiedy...czytaj więcej » |
|
Przerwa w pracy i podczas realizacji codziennych obowiązków istotnie wpływa na nasze dobre samopoczucie. Tak przyznaje 85% Polaków, ale jak wynika z ankiety przeprowadzonej na zlecenie marki NESTEA aż 26% z nas nie może sobie pozwolić na chwilę wytchnienia w ciągu dnia. Jak podkreślają...czytaj więcej » |
|
Praca w sekretariacie związana jest z ciągłym kontaktem z innymi ludźmi. W tym artykule autorka dokonuje podziału rozmówców na 4 typy i pokazuje sposoby komunikowania się z nimi.
Otwarty, wrażliwy
Chwiejny
PRZYJACIEL
DORADCA
JednoznacznyZdecydowanyPewny siebie
ANALITYK
WÓDZ
...czytaj więcej » |
|
Według psychologii konflikt pojawia się, gdy jeden z uczestników interakcji spostrzega, że jego sytuacja uległa zmianie na niekorzyść, a przyczyny tego upatruje w drugim uczestniku interakcji. Ta definicja odnosi się do konfliktu między co najmniej dwoma osobami, ale również może...czytaj więcej » |
|
Aprobowana społecznie postawa każe nam natychmiast przytaknąć, ale przy głębszym i uczciwym zastanowieniu odpowiedź nie jest już taka prosta. Zapytajmy sami siebie: jak często oceniałam/łem po wyglądzie?
Jeśli zadając to pytanie czujesz pewien dyskomfort to absolutnie niesłusznie. Każdy z...czytaj więcej » |
|
„Moja szefowa/mój szef sama/sam sobie prowadzi kalendarz, ja nawet nie wiem, czy danego dnia będzie w pracy”, „Moja Pani dyrektor sama sobie rezerwuje przeloty i hotele, zawsze tak było, tego się nie da zmienić”, „Jako Asystentka nie uczestniczę w spotkaniach zespołu, nie wiem, co tam jest...czytaj więcej » |
|
Każdego dnia w pracy, jak i w życiu prywatnym podejmujemy decyzje. Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę z tego, że decyzja jest wynikiem procesu aktywności umysłowej a nie natychmiastową, nieprzemyślaną reakcją na sytuację. Podejmowanie decyzji, szczególnie trudnych, wymaga kilku etapów...czytaj więcej » |
|
Pojęcie stresu od kilkudziesięciu lat robi „zawrotną karierę” w popkulturze. Mówi się nawet, że żyjemy w epoce stresu. Tymczasem stres bywa czasem niesłusznie obwiniany - traktowany jak kozioł ofiarny, służąc różnym naszym racjonalizacjom i samousprawiedliwieniom. Słowo stres źle się...czytaj więcej » |
|