fbpx Psychologia w pracy | Pierwszy w Polsce kobiecy portal dla asystentek i sekretarek

Psychologia w pracy

Na co komu kreatywność?

Zarządzanie organizacjami podobnie jak wybór kierunku studiów, wybór zawodu ulega pewnym modom. Ostatnio jednym z trendów jest poszukiwanie kreatywnych pracowników. Coraz więcej pracodawców zamieszczając ogłoszenia rekrutacyjne wśród wymagań wymienia właśnie tą cechę. Wszyscy chcą twórczych...czytaj więcej »

Superwoman w sekretariacie

Daje się zauważyć, że niektóre zawodowe asystentki-sekretarki „cierpią” na pewien charakterystyczny syndrom. Otóż wiadomo, że wykonują one profesję opartą na wspomaganiu pracy innych (lub innego czy innej), a więc pomaganie, rozwiązywanie problemów jest niemalże ich drugą naturą. Jednak...czytaj więcej »

Asertywność w sekretariacie

Asertywność to bezpośrednia, szczera, łagodna, ale stanowcza, pozbawiona lęku i agresji komunikacja własnych opinii, potrzeb, emocji, przy uwzględnieniu i respektowaniu praw innych ludzi, poszanowaniu godności własnej i godności rozmówcy. Ta forma zachowania - choć konieczna - bywa dość...czytaj więcej »

Co robi asystentka, gdy szefa nie ma w pracy?

  Zdaniem niektórych szefów ich asystentki pracują, gdy oni są w firmie - tylko wówczas załatwia się ważne sprawy i telefony, korespondencję itp. Kiedy szefa nie ma wydaje mu się, że jego asystentka ma mnóstwo wolnego czasu i poświęca go na zajęcia, które z jej zakresem obowiązków nie mają...czytaj więcej »

Nowoczesna osobowość pracownika

Któż z nas nie chce być nowoczesny? Staramy się podążać za modą, wywierać dobre wrażenie na innych. Poznajemy nowe technologie, chcemy być na bieżąco ze zmianami jakie wokół nas zachodzą. Odpowiednie cechy w pracy też mogą być na czasie.Oto współczesna osobowość dobrego pracownika:...czytaj więcej »

Jak radzić sobie ze stresem?

Pojęcie stresu jest popularne od kilkudziesięciu lat, ale jego znaczenie uległo rozmyciu. Choć prawie każdy posługuje się tym słowem, dla każdego znaczy coś innego. Nawet w nauce brak jest uznanej definicji. Rozpoczynamy więc cykl dotyczący tego ważnego zagadnienia. Zastanowimy się jak...czytaj więcej »

Jak być dobrym słuchaczem?

Słuchanie jest ważną umiejętnością, dzięki której możemy zachować dobre kontakty z innymi ludźmi oraz możemy ich lepiej zrozumieć. To czy rozmówca nas słucha możemy łatwo dostrzec, poczuć i usłyszeć poprzez jego odpowiednie zachowanie i wtrącane w trakcie rozmowy słowa. Starajmy się być...czytaj więcej »

Jak porozumieć się z własnym szefem?

  Zasady efektywnej współpracy między asystentką a szefem podlegają ogólnym zasadom komunikacji, porozumiewania się i pracy w zespole - bo przecież asystentka i szef to zespół – tandem. Jeżeli współpraca w zespole szwankuje to zazwyczaj wynika to właśnie z nieumiejętnego komunikowania się....czytaj więcej »

Psychologia koloru w biznesie

Kolor jest prawdopodobnie najsilniejszym elementem w ogólnej wymowie naszego stroju. Ludzie bardzo szybko reagują na „barwny komunikat” wysyłany przez strój ponieważ kolory wpływają na hormony patrzącego, na jego temperaturę ciała i ciśnienie krwi. Podświadomie wszyscy używamy kolorów do...czytaj więcej »

Style, sposoby i strategie radzenia sobie ze stresem

Istnieje wiele sposobów i technik radzenia sobie ze stresem, a jeszcze więcej ich nazw, gdyż często to samo bywa nazywane bardzo różnie i oferowane jako coś nowego. Sposoby radzenia sobie ze stresem mogą być bardzo różnorodne, czasem niezwykłe, jak pływanie z delfinami, a nawet szkodliwe...czytaj więcej »

Strony

Subskrybuj Psychologia w pracy