Psychologia w pracy

Uprzejmość w sekretariacie

Uprzejmość to podstawowa cecha jakiej oczekują od asystentki i sekretarki goście firmy, współpracownicy oraz jej szef. Od tej cechy w głównej mierze zależy jak osoba pracująca w sekretariacie będzie oceniana. Łatwiej wybaczyć pewne niedociągnięcia i błędy osobie miłej, wzbudzającej sympatię...czytaj więcej »

Mity dot. zarządzania czasem

„Jadę pociągiem, przed którym sam układam tory”, „Czas mnie goni”, „Już pierwsza? Kiedy ten czas mi minął”, „Jak zwykle mam same zadania na wczoraj”, „Przydałby się ósmy dzień tygodnia” - mówienie o tym, że brakuje nam czasu jest najprawdopodobniej jednym z najprzyjemniejszych, a na pewno...czytaj więcej »

Zarządzanie własnym wizerunkiem

Niezależnie od tego kim jesteśmy i co robimy, na ogół zależy nam, aby inni odbierali nas pozytywnie. Chcemy wywrzeć dobre wrażenie. Próbujemy kontrolować swój wizerunek. Manipulujemy wrażeniem innych. Każdy człowiek postrzega środowisko wszystkimi zmysłami swojego ciała: wzrokiem, słuchem,...czytaj więcej »

Planowanie proaktywne i reaktywne

Przy planowaniu istotnym elementem jest wymiar aktywności, który  jest niewidoczny w matrycy Eisenhowera. Druga ćwiartka matrycy pozwala nam na planowanie proaktywne, czyli takie, które wyprzedza bieg wydarzeń, powoduje podejmowanie inicjatywy i poszukiwanie nowych dziedzin, w których można...czytaj więcej »

Czy wiesz jak rozmawiasz?

  Należałoby zacząć od zastanowienia się, jak ludzie czują się rozmawiając z Tobą? Mówiąc, budzimy skojarzenia, wywołujemy emocje, nieświadomie prowadzimy do pewnego punktu, który rodzi się w umyśle naszego rozmówcy. Druga strona albo spędzi mile czas prowadząc konwersacje z Tobą albo.......czytaj więcej »

Na co komu kreatywność?

Zarządzanie organizacjami podobnie jak wybór kierunku studiów, wybór zawodu ulega pewnym modom. Ostatnio jednym z trendów jest poszukiwanie kreatywnych pracowników. Coraz więcej pracodawców zamieszczając ogłoszenia rekrutacyjne wśród wymagań wymienia właśnie tą cechę. Wszyscy chcą twórczych...czytaj więcej »

Superwoman w sekretariacie

Daje się zauważyć, że niektóre zawodowe asystentki-sekretarki „cierpią” na pewien charakterystyczny syndrom. Otóż wiadomo, że wykonują one profesję opartą na wspomaganiu pracy innych (lub innego czy innej), a więc pomaganie, rozwiązywanie problemów jest niemalże ich drugą naturą. Jednak...czytaj więcej »

Asertywność w sekretariacie

Asertywność to bezpośrednia, szczera, łagodna, ale stanowcza, pozbawiona lęku i agresji komunikacja własnych opinii, potrzeb, emocji, przy uwzględnieniu i respektowaniu praw innych ludzi, poszanowaniu godności własnej i godności rozmówcy. Ta forma zachowania - choć konieczna - bywa dość...czytaj więcej »

Co robi asystentka, gdy szefa nie ma w pracy?

  Zdaniem niektórych szefów ich asystentki pracują, gdy oni są w firmie - tylko wówczas załatwia się ważne sprawy i telefony, korespondencję itp. Kiedy szefa nie ma wydaje mu się, że jego asystentka ma mnóstwo wolnego czasu i poświęca go na zajęcia, które z jej zakresem obowiązków nie mają...czytaj więcej »

Nowoczesna osobowość pracownika

Któż z nas nie chce być nowoczesny? Staramy się podążać za modą, wywierać dobre wrażenie na innych. Poznajemy nowe technologie, chcemy być na bieżąco ze zmianami jakie wokół nas zachodzą. Odpowiednie cechy w pracy też mogą być na czasie.Oto współczesna osobowość dobrego pracownika:...czytaj więcej »

Strony

Subskrybuj Psychologia w pracy