fbpx Savoir-vivre | Pierwszy w Polsce kobiecy portal dla asystentek i sekretarek

Savoir-vivre

Savoir-vivre w windzie (cz.I)

Wiele osób ma dylemat, co powiedzieć wychodząc z windy? Część mówi „dziękuję”, część mówi „do widzenia”, a część nic nie mówi. Jedni się zastanawiają za co mają dziękować: za towarzystwo, za rozmowę (o ile miała miejsce), za bezpieczną podróż? Inni twierdzą, że pracują w biurowcu, często w...czytaj więcej »

Zasady dobrego wychowania w biznesie. Nasza recenzja.

etykieta biznesu podawanie ręki
  Książka Adama Jarczyńskiego "Etykieta w biznesie" to praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Czy jest przydatna dla Asystentek? Naszym zdaniem tak. Zawiera opis podstawowych zasad savoir-vivre'u rządzących światem biznesu, wiele ciekawych informacji i wskazówek. Oczywiście jest to książka...czytaj więcej »

Savoir-vivre w windzie (cz.II)

Windy są na tyle wszechobecne, że warto poświęcić im drugą poradę. Mamy je w budynkach - w których mieszkamy, mamy w biurowcach - w których pracujemy, mamy w centrach handlowych - w których robimy zakupy itd. Z wcześniejszej porady wiemy już, co mówić przekraczając próg windy i opuszczając...czytaj więcej »

Przewodnik Sky4Fly.net: 5 zwyczajów gastronomicznych, o których nie miałeś pojęcia

Świat ludzkich kultur jest nieskończenie różnorodny. Ogóle zasady, którymi rządzi się kultura, są jednak uniwersalne. Nie inaczej jest z dobrymi manierami przy stole. Co kraj, to obyczaj, przed samym obyczajem jednak nie ma ucieczki. Przy stole czy na liściu bananowca, widelcem, ręką, czy...czytaj więcej »

Zachowanie na ruchomych schodach

W Polsce ruchome schody mamy od 60 lat, a jednak nasze zachowanie podczas korzystania z nich nadal dalekie jest od zgodnego z savoir-vivrem. Jakże częsty to widok: jedna osoba stoi po prawej stronie, a obok towarzysz czy towarzyska, zajmując razem całą szerokość stopnia. I z żadnej strony...czytaj więcej »

Spóźnione życzenia

Wszyscy wiemy, iż życzenia należy składać w dniu imienin, urodzin, rocznicy itp. Czasami jednak, osoby obchodzącej święto, nie ma tego dnia w biurze lub jest niedostępna. Czasami to my jesteśmy nieobecni. Co zrobić jeśli w dniu danego święta nie mogliśmy złożyć życzeń? Czy nietaktem jest...czytaj więcej »

Podawać rękę czy nie?

W czasie witania się podajemy sobie ręce. Reguły obyczajowe mówią, że kobieta pierwsza podaje rękę mężczyźnie, osoba starsza – młodszej, przełożony – podwładnemu itp. Gdy witasz się z szefem w biurze, wówczas to on – jako Twój przełożony – decyduje czy poza ukłonem uściśnie Ci dłoń, czy nie...czytaj więcej »

Czas grillowania

Mamy wiosnę, popularne stają się majówki, weekendy za miastem, ogniska oraz garden party. Jak elegancko podjąć rodzinę, przyjaciół, znajomych na świeżym powietrzu? A może wybieramy się na przyjęcie organizowane w ogrodzie - czy wiemy w co się ubrać oraz co przynieść ze sobą idąc na garden...czytaj więcej »

Gość w firmie

Często, nawet kilka razy dziennie przybywają do firmy goście, interesanci, klienci itp. Rolą Asystentki jest przywitanie gościa, zaprowadzenie na miejsce spotkania i zaproponowanie czegoś do picia. Jak to zrobić zgodnie z zasadami etykiety? Na początek zadbaj o wierzchnie ubranie gościa....czytaj więcej »

Podstawy witania się i żegnania

Powitanie i pożegnanie w swojej standardowej formie składa się z gestu (skinienie głową, ukłon), mimiki (uśmiech, kontakt wzrokowy) oraz słów (dostosowanych do okazji i osoby). Jeśli zabraknie któregoś z tych elementów, powitanie (lub pożegnanie) może zostać uznane za obraźliwe, ale jeśli...czytaj więcej »

Strony

Subskrybuj Savoir-vivre