Savoir-vivre

Maniery w biurze

Dobre maniery w pracy to nie tylko znajomość reguł rządzących etykietą biznesu. To przede wszystkim uprzejmość oraz szacunek okazywane współpracownikom każdego dnia. Nasze zachowanie w codziennych sytuacjach zawodowych świadczy o nas i naszej kulturze osobistej. Asystentka pełniąc rolę...czytaj więcej »

Podawać rękę czy nie?

W czasie witania się podajemy sobie ręce. Reguły obyczajowe mówią, że kobieta pierwsza podaje rękę mężczyźnie, osoba starsza – młodszej, przełożony – podwładnemu itp. Gdy witasz się z szefem w biurze, wówczas to on – jako Twój przełożony – decyduje czy poza ukłonem uściśnie Ci dłoń, czy nie...czytaj więcej »

Maniery na każdy dzień, czyli jak zachowywać się w drodze na szczyt

Fot. autor© Carter Smith O grzeczności i jej braku w XXI wieku, a także o tym, co zdziwiło Liv Tyler i jej babcię w Europie. Wywiady z Dorotheą Johnson, założycielką Szkoły Etykiety w Waszyngtonie, współautorką książki Współczesne maniery czyli jak zachowywać się w drodze na szczyt, którą...czytaj więcej »

Dlaczego warto znać zasady savoir-vivre?

Czy dobre maniery są nadal w cenie? Czy jako zachowania anachroniczne przeszły do lamusa? A może stosowanie zasad savoir-vivre`u przeżywa właśnie odrodzenie? Dlaczego warto wgłębiać się w zawiłości etykiety? Bo reguły ułatwiają nam życie. Często można odnieść wrażenie, że czasy nienagannych...czytaj więcej »

Gość w firmie

Często, nawet kilka razy dziennie przybywają do firmy goście, interesanci, klienci itp. Rolą Asystentki jest przywitanie gościa, zaprowadzenie na miejsce spotkania i zaproponowanie czegoś do picia. Jak to zrobić zgodnie z zasadami etykiety? Na początek zadbaj o wierzchnie ubranie gościa....czytaj więcej »

Szef nie spóźnia się!

Czy Twój szef zupełnie nie ma poczucia czasu, ani nie docenia jego upływu? Gdy mówi „za chwilę” oddzwonię, jego chwila trwa co najmniej 30 minut? Gdy mówi „zaraz” wrócę, wraca najwcześniej po godzinie? Dzwoniąc do Ciebie wieczorem mówi, to będzie „krótka” rozmowa, a po 45 minutach nadal nie...czytaj więcej »

Umiejętność korzystania z reguł etykiety

 Do osiągnięcia sukcesu zawodowego potrzebna jest – poza wiedzą merytoryczną – umiejętność odnalezienia się w każdej sytuacji zawodowej. Często są to nieprzewidywalne sploty zdarzeń. Jak sobie poradzić, jak wyjść obronną ręką i niesprzyjające sytuacje obrócić na swoją korzyść? W wielu...czytaj więcej »

Podstawy witania się i żegnania

Powitanie i pożegnanie w swojej standardowej formie składa się z gestu (skinienie głową, ukłon), mimiki (uśmiech, kontakt wzrokowy) oraz słów (dostosowanych do okazji i osoby). Jeśli zabraknie któregoś z tych elementów, powitanie (lub pożegnanie) może zostać uznane za obraźliwe, ale jeśli...czytaj więcej »

Zwracanie się do siebie w pracy

Ostatnio bardzo popularne, wręcz modne stało się szybkie przechodzenie na zwracanie się do siebie po imieniu. Nie dotyczy to tylko zwracania się do kolegów z pracy, ale również do wyższych rangą osób oraz klientów.Łatwo zaobserwować, zwłaszcza wśród handlowców (np. sprzedawców usług...czytaj więcej »

Kawowa etykieta

  O tradycji podawania kawy napisano niejedną książkę. Ten kojarzony ze słoneczną Italią napój, ma swoich zwolenników na całym świecie. Przysłowie „co kraj to obyczaj” nie znajduje jednak zastosowania w kontekście serwowania „małej czarnej” – tutaj zasady pozostają niezmienne. Warto bliżej...czytaj więcej »

Strony

Subskrybuj Savoir-vivre