fbpx Savoir-vivre | Pierwszy w Polsce kobiecy portal dla asystentek i sekretarek

Savoir-vivre

Dobre maniery przy stole – z klientem w restauracji

Spotkanie z klientem w restauracji to jedna z okazji, które sprzyjają budowaniu z nim dobrej relacji. Asystentki często są odpowiedzialne za zorganizowanie takiego spotkania, jak również zdarza się, że uczestniczą w nich razem ze swoim przełożonym. Zastanówmy się, jak z klasą zorganizować i...czytaj więcej »

Przedstawianie

Ogólna zasada przedstawiania sobie osób jest taka, że osoba o silniejszej, znaczniejszej lub lepszej pozycji, roli, funkcji powinna pierwsza otrzymać informacje o drugiej osobie. W pracy zasada ta przyjmuje odpowiednią postać w zależności od sytuacji. Nowego pracownika powinien przedstawić...czytaj więcej »

Czas grillowania

Mamy wiosnę, popularne stają się majówki, weekendy za miastem, ogniska oraz garden party. Jak elegancko podjąć rodzinę, przyjaciół, znajomych na świeżym powietrzu? A może wybieramy się na przyjęcie organizowane w ogrodzie - czy wiemy w co się ubrać oraz co przynieść ze sobą idąc na garden...czytaj więcej »

Maniery na każdy dzień, czyli jak zachowywać się w drodze na szczyt

Fot. autor© Carter Smith O grzeczności i jej braku w XXI wieku, a także o tym, co zdziwiło Liv Tyler i jej babcię w Europie. Wywiady z Dorotheą Johnson, założycielką Szkoły Etykiety w Waszyngtonie, współautorką książki Współczesne maniery czyli jak zachowywać się w drodze na szczyt, którą...czytaj więcej »

Zwracanie się do innych

W wielu firmach obowiązuje forma zwracania się do innych per „ty”, ale również w wielu innych firmach obowiązuje mówienie per „pan”, „pani”, „państwo”. Należy zawsze dostosować się do zwyczaju panującego w danej firmie, ale kiedy nie mamy pewności, jak się zwrócić do kogoś, lepiej użyć...czytaj więcej »

Pukać czy nie pukać do drzwi?

 Będąc w pracy lub w urzędzie wielu z nas zastanawia się czy wchodząc do zamkniętego pokoju, gabinetu powinien pukać do drzwi, czy nie? Znam wielu zwolenników pukania do drzwi i równie tyle samo przeciwników. Jednych to denerwuje, przeszkadza im w pracy, nie rozumieją w jakim celu wchodzący...czytaj więcej »

Zasady dobrego wychowania w biznesie. Nasza recenzja.

etykieta biznesu podawanie ręki
  Książka Adama Jarczyńskiego "Etykieta w biznesie" to praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Czy jest przydatna dla Asystentek? Naszym zdaniem tak. Zawiera opis podstawowych zasad savoir-vivre'u rządzących światem biznesu, wiele ciekawych informacji i wskazówek. Oczywiście jest to książka...czytaj więcej »

Podstawowe zasady zachowania się podczas przyjęć

Honorowego gościa sadza się po prawej stronie gospodarza. Powinno to być miejsce dokładnie naprzeciw głównego wejścia lub naprzeciw okien – gdy wejście znajduje się w rogu sali. W lokalach za honorowe uważa się miejsca pod ścianami, zwrócone przodem do sali, natomiast w przedziale kolejowym...czytaj więcej »

Precedencja w biznesie i w życiu towarzyskim – praktyczne zastosowanie

Precedencja to określenie kolejności, najczęściej osób, czyli sprecyzowanie kto przed kim, a kto za kim; kto jest ważniejszy, a kto mniej ważny. Inaczej mówiąc – jest to ustalenie rangi i pierwszeństwa. Pierwsza pisana precedencja pochodzi z początku XVI wieku i dotyczyła kolejności państw...czytaj więcej »

Przewodnik Sky4Fly.net: 5 zwyczajów gastronomicznych, o których nie miałeś pojęcia

Świat ludzkich kultur jest nieskończenie różnorodny. Ogóle zasady, którymi rządzi się kultura, są jednak uniwersalne. Nie inaczej jest z dobrymi manierami przy stole. Co kraj, to obyczaj, przed samym obyczajem jednak nie ma ucieczki. Przy stole czy na liściu bananowca, widelcem, ręką, czy...czytaj więcej »

Strony

Subskrybuj Savoir-vivre