O tradycji podawania kawy napisano niejedną książkę. Ten kojarzony ze słoneczną Italią napój, ma swoich zwolenników na całym świecie. Przysłowie „co kraj to obyczaj” nie znajduje jednak zastosowania w kontekście serwowania „małej czarnej” – tutaj zasady pozostają niezmienne. Warto bliżej...czytaj więcej » |
|
Powitanie i pożegnanie w swojej standardowej formie składa się z gestu (skinienie głową, ukłon), mimiki (uśmiech, kontakt wzrokowy) oraz słów (dostosowanych do okazji i osoby). Jeśli zabraknie któregoś z tych elementów, powitanie (lub pożegnanie) może zostać uznane za obraźliwe, ale jeśli...czytaj więcej » |
|
Wiele osób ma dylemat, co powiedzieć wychodząc z windy? Część mówi „dziękuję”, część mówi „do widzenia”, a część nic nie mówi. Jedni się zastanawiają za co mają dziękować: za towarzystwo, za rozmowę (o ile miała miejsce), za bezpieczną podróż? Inni twierdzą, że pracują w biurowcu, często w...czytaj więcej » |
|
Zobaczmy co savoir-vivre mówi o sztuce wręczania kwiatów.
Zasada I
Kwiaty cięte są bardziej eleganckie. Wyjątkowo możemy podarować kwiat w doniczce osobie o której wiemy, że jest miłośnikiem kwiatów i kolekcjonerem. Jeśli uda nam się znaleźć okaz pasujący do jego hodowli na pewno doceni...czytaj więcej » |
|
Przy podawaniu ręki w miejscu pracy obowiązują zasady pierwszeństwa, wg następującej kolejności:
pierwszy wyciąga rękę przełożony do swojego podwładnego
pierwsza wyciąga rękę kobieta do mężczyzny
osoba starsza jako pierwsza wyciąga rękę do osoby młodszej
osoba o wyższym statusie pierwsza...czytaj więcej » |
|
Windy są na tyle wszechobecne, że warto poświęcić im drugą poradę. Mamy je w budynkach - w których mieszkamy, mamy w biurowcach - w których pracujemy, mamy w centrach handlowych - w których robimy zakupy itd. Z wcześniejszej porady wiemy już, co mówić przekraczając próg windy i opuszczając...czytaj więcej » |
|
Dzięki nowym kontaktom możemy mieć dostęp do lepszych perspektyw zawodowych, większych możliwości zatrudnienia, szerszego grona potencjalnych kontaktów i dostawców czy nowych partnerów biznesowych.
Budowanie relacji polega na nawiązywaniu znajomości, które mogą przynieść korzyści zarówno...czytaj więcej » |
|
Całowanie dłoni nie jest już modne i w zasadzie nie pojawia się w relacjach biznesowych. Kontakty oficjalne, urzędowe, w zasadzie całkowicie wykluczają całowanie w rękę.Jeśli kobieta zauważa, że mężczyzna – podczas uścisku dłoni – ma zamiar pocałować ją w dłoń i wyraża na to zgodę, to...czytaj więcej » |
|
W Polsce ruchome schody mamy od 60 lat, a jednak nasze zachowanie podczas korzystania z nich nadal dalekie jest od zgodnego z savoir-vivrem. Jakże częsty to widok: jedna osoba stoi po prawej stronie, a obok towarzysz czy towarzyska, zajmując razem całą szerokość stopnia. I z żadnej strony...czytaj więcej » |
|
Święta tuż, tuż, wybieramy ostatnie prezenty, niektórzy już rozpoczęli przygotowania potraw wigilijnych, zostało jeszcze złożenie życzeń najbliższym osobom oraz firmom współpracującym, klientom i kolegom z pracy.
Wiele osób wysyła życzenia drogą elektroniczną, jeśli i Ty do nich należysz...czytaj więcej » |
|