Książka Adama Jarczyńskiego "Etykieta w biznesie" to praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Czy jest przydatna dla Asystentek? Naszym zdaniem tak. Zawiera opis podstawowych zasad savoir-vivre'u rządzących światem biznesu, wiele ciekawych informacji i wskazówek. Oczywiście jest to książka...czytaj więcej » |
|
Honorowego gościa sadza się po prawej stronie gospodarza. Powinno to być miejsce dokładnie naprzeciw głównego wejścia lub naprzeciw okien – gdy wejście znajduje się w rogu sali. W lokalach za honorowe uważa się miejsca pod ścianami, zwrócone przodem do sali, natomiast w przedziale kolejowym...czytaj więcej » |
|
Precedencja to określenie kolejności, najczęściej osób, czyli sprecyzowanie kto przed kim, a kto za kim; kto jest ważniejszy, a kto mniej ważny. Inaczej mówiąc – jest to ustalenie rangi i pierwszeństwa.
Pierwsza pisana precedencja pochodzi z początku XVI wieku i dotyczyła kolejności państw...czytaj więcej » |
|
Świat ludzkich kultur jest nieskończenie różnorodny. Ogóle zasady, którymi rządzi się kultura, są jednak uniwersalne. Nie inaczej jest z dobrymi manierami przy stole. Co kraj, to obyczaj, przed samym obyczajem jednak nie ma ucieczki. Przy stole czy na liściu bananowca, widelcem, ręką, czy...czytaj więcej » |
|
Kawę, kawusię proszę; dla mnie czarna; białą kawę proszę … jakże często słyszymy te słowa w biurze!Kawa jest jednym z najpopularniejszych napojów świata. Pewnie dlatego, że działa pobudzająco i orzeźwiająco, przyśpiesza przemianę materii oraz zwiększa sprawność myślenia.No dobrze, ale jak...czytaj więcej » |
|
Dobre maniery w pracy to nie tylko znajomość reguł rządzących etykietą biznesu. To przede wszystkim uprzejmość oraz szacunek okazywane współpracownikom każdego dnia. Nasze zachowanie w codziennych sytuacjach zawodowych świadczy o nas i naszej kulturze osobistej.
Asystentka pełniąc rolę...czytaj więcej » |
|
Wiele osób nie wyobraża sobie, że nie powie smacznego na widok osoby jedzącej. Są też tacy, którzy czują się zakłopotani słysząc to słowo. No więc mówić „smacznego” czy nie?Wyobraźmy sobie sytuację: Pani Jola z księgowości mając przerwę poszła do biurowej kuchenki zjeść posiłek. Usiadła...czytaj więcej » |
|
Czy dobre maniery są nadal w cenie? Czy jako zachowania anachroniczne przeszły do lamusa? A może stosowanie zasad savoir-vivre`u przeżywa właśnie odrodzenie? Dlaczego warto wgłębiać się w zawiłości etykiety? Bo reguły ułatwiają nam życie.
Często można odnieść wrażenie, że czasy nienagannych...czytaj więcej » |
|
W czasie witania się podajemy sobie ręce. Reguły obyczajowe mówią, że kobieta pierwsza podaje rękę mężczyźnie, osoba starsza – młodszej, przełożony – podwładnemu itp. Gdy witasz się z szefem w biurze, wówczas to on – jako Twój przełożony – decyduje czy poza ukłonem uściśnie Ci dłoń, czy nie...czytaj więcej » |
|
Czy Twój szef zupełnie nie ma poczucia czasu, ani nie docenia jego upływu? Gdy mówi „za chwilę” oddzwonię, jego chwila trwa co najmniej 30 minut? Gdy mówi „zaraz” wrócę, wraca najwcześniej po godzinie? Dzwoniąc do Ciebie wieczorem mówi, to będzie „krótka” rozmowa, a po 45 minutach nadal nie...czytaj więcej » |
|