Organizacja i zarządzanie biurem

5 elementów, które lepiej sprawdzić przed wyborem firmy hostingowej

Nawet, kiedy szukasz hostingu „tylko” dla prywatnej poczty czy bloga, chcesz dokonać właściwego wyboru. Gdy prowadzisz sklep internetowy albo stronę firmową – waga decyzji o wybranym operatorze staje się jeszcze większa. Dlatego zwracamy uwagę na pięć wyróżników, które mogą radykalnie...czytaj więcej »

Dostęp kontrolowany

Jeden klucz do wszystkich zamków i pełen nadzór nad dostępem do pomieszczeń, szafek i sejfów. To zalety elektronicznych systemów kontroli dostępu. Gdzie je stosować i jak wykorzystywać ich funkcjonalności? Siedziby firm, hotele, szpitale i budynki użyteczności publicznej, to obiekty...czytaj więcej »

Elektroniczne przetwarzanie informacji

 Kilkanaście lat temu istniały wielkie systemy przetwarzające ogromne ilości danych, były jednak nieobecne w biurowej codzienności. Dopiero lawinowy wzrost wydajności komputerów w ciągu ostatnich kilku lat oraz wszędobylski internet spowodowały, że określenie „przetwarzanie danych” dotyczy...czytaj więcej »

Podejmowanie decyzji

Podejmowanie właściwych decyzji wymaga określonych umiejętności i wiedzy. Zdobycie tych umiejętności pozwala lepiej zrozumieć przesłanki wyboru, koszty i zyski, a także przed dokonaniem ostatecznego wyboru, rozważyć rozwiązania alternatywne. Nic na świecie nie pozostaje niezmienne. W życiu...czytaj więcej »

Wielki Brat w pracy. Po co twojemu szefowi kamery?

Zastanawiasz się, czy twoi pracownicy nie próżnują w pracy? Obawiasz się, że są wobec ciebie nielojalni? A może chcesz po prostu zwiększyć ich bezpieczeństwo? Rozwiązaniem dla ciebie mogą okazać się urządzenia szpiegowskie. Inwestuje w nie coraz więcej firm, od lokalnych przedsiębiorstw po...czytaj więcej »

Outlook – dyrektor do spraw komunikacji

W jakim miejscu koncentruje się najwięcej wątków działania firmy czy instytucji? Gdzie mieści się sztab, dyspozytornia, centrala? Wyobraźnia podsuwa obrazy pomieszczeń, zapracowanych osób, podczas gdy w dzisiejszym biznesie można tak nazwać po prostu biurko, komputer i uruchomiony na nim...czytaj więcej »

Lojalność a zakaz konkurencji

Lojalny pracownik to taki, który postępuje uczciwie i rzetelnie w relacjach z innymi /szefem, współpracownikami, klientami/, przestrzega przepisów prawa i kodeksu etycznego wykonywanego przez siebie zawodu. Lojalność na stanowisku asystentki i sekretarki jest wpisana w ten zawód i...czytaj więcej »

Zmiany w ochronie danych osobowych

Od 1 stycznia 2015 roku obowiązują nowe przepisy związane z ochroną danych osobowych. Zmiany wynikają z wejścia w życie ustawy z 7 listopada 2014 r. o ułatwieniu wykonywania działalności gospodarczej. Co to oznacza w praktyce? Zakres nowelizacji Wejście w życie ustawy z 7 listopada 2014 r....czytaj więcej »

Biuro Rady – odpowiednik sekretariatu

W każdym urzędzie należącym do administracji samorządowej znajdziemy bliską sekretariatowi komórkę organizacyjną zwaną biurem rady, powołaną przez wójta (w rozumieniu: wójt, burmistrz, prezydent) na mocy regulaminu organizacyjnego. Co łączy biuro rady z sekretariatem? Otóż obie te komórki...czytaj więcej »

Jak usprawnić administrację w polskich firmach?

Zamiast godzinnych spotkań całego zespołu – 5 minutowe briefingi tylko dla osób uczestniczących w projekcie. To przykład standaryzacji czynności administracyjnych w duchu lean management. Przynosi wymierne efekty – w sektorze finansowym to nawet 26% wzrostu wydajności pracowników. Czy...czytaj więcej »

Strony

Subskrybuj Organizacja i zarządzanie biurem